Geplaatst op: 19-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

RAI Vereniging wil Nederlander op de tweewieler zetten

RAI Vereniging wil Nederlander op de tweewieler zetten
Met het de #unlockyourfreedom start RAI Vereniging vandaag een campagne om mensen in coronatijd te activeren om een tweewieler als alternatief vervoersmiddel in overweging te nemen. Vooral de motorfiets en scooter krijgt veel aandacht in de uitingen. Da campagne zie je terug op diverse social mediakanalen.

Door de uitbraak van corona is ons dagelijkse patroon ruw doorbroken. We stapten in die volle bus, tram, trein of metro of sloten aan in de file. Een patroon waar we meestal niet eens over na dachten, kwam abrupt tot stilstand. Nu de samenleving langzaam weer op gang komt, is dit een uitgelezen moment om mensen te prikkelen om met een andere bril naar hun dagelijkse vervoer te kijken.

Tweewieler als antwoord

"Dit is hét moment om voor een tweewieler te kiezen.” Dat is de boodschap die RAI Vereniging wil overbrengen met de campagne. De tweewieler biedt bewegingsvrijheid om te gaan en staan waar je wilt en het contact met anderen beperkt is. Daarnaast sta je bijna nooit meer in de file en heb je altijd een parkeerplek. Zeker nu het najaar er weer aankomt en de files gaan toenemen. Op een tweewieler heb je het dus slim bekeken. Door te kiezen voor de motor, scooter, speed pedelec, e-bike of fiets, beweeg je jezelf vrij in het nieuwe normaal. Op de website www.unlockyourfreedom.nl ontdek je in een paar klikken welke tweewieler het beste bij je past.

#unlockyourfreedom

De claim #unlockyourfreedom benadrukt de vrijheid die je hebt op een tweewieler. In de campagne wordt de ontvanger uitgedaagd om na te denken over verschillende stellingen: reis je met een mondkapje in het OV en sta je straks weer in de file? Of kies je voor de vrijheid van een tweewieler? De stellingen worden ondersteund door beelden die de doelgroep prikkelen om hier goed over na te denken.

Inzet communicatiemiddelen

De campagne wordt online verspreid. Hiervoor wordt ingezet op een videoadvertentie op YouTube en diverse social media advertenties voor Facebook, Instagram en LinkedIn. In deze advertenties worden de prikkelende stellingen weergegeven en wordt geleid naar de landingspagina. Hier ontdek je in slechts een aantal klikken welke tweewieler bij je past en vindt daarnaast een verdiepingsslag plaats. Naast de voordelen van een tweewieler en praktische tips van andere rijders, is er bijvoorbeeld ook informatie te vinden over het behalen van de verschillende rijbewijzen.

Buitenlandse campagne

De oorspronkelijke campagne is ontwikkeld door Motocom in opdracht van The Motorcycle Industry Association. Voor de adaptie naar de Nederlandse markt is samengewerkt met vandenbusken uit Ouderkerk a/d Amstel (www.vandenbusken.nl).
Trefwoorden: vervoer, campagne, communicatie, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...