Geplaatst op: 28-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Brandteam Flevoland gaat aan beter imago werken

Brandteam Flevoland gaat aan beter imago werken
Rinkje Tromp (Visit Flevoland), Annemarie Penders (Cultuurbedrijf NOP), Elise de Haas (Horizon Flevoland), Jop Fackeldey (Gedeputeerde Staten Flevoland), Nik Smit (Almere City Marketing), André de Vries (BedrijvenKring Urk)
Flevoland wil met een eenduidig verhaal de provincie breder en beter in de etalage zetten. Doel is het aantrekken van bewoners, werknemers, bewoners en toeristen. Het initiatief wordt breed gedragen en door een brandteam gefaciliteerd. Gedeputeerde Jop Fackeldey gaf deze maand  het startsein voor de gebiedspromotie, waarbij ook het platform www.inflevoland.nl werd gelanceerd. 

"Flevoland is een unieke provincie en het verhaal van Flevoland kunnen we met elkaar sterker en eenduidiger uitdragen. Het is mooi dat de gebiedspartners de handen ineengeslagen hebben om Flevoland in de etalage te zetten als provincie waar je de ruimte hebt om idealen te realiseren”, zegt Fackeldey 

Het Verhaal van Flevoland

De Flevolandse citymarketingorganisaties, bedrijfsleven, organisaties in cultuur en sport, Horizon Flevoland en Visit Flevoland zijn vertegenwoordigd in brandteam Flevoland. Zij gaan samen eenduidig het Verhaal van Flevoland vertellen. En dan vooral buiten de provinciegrenzen met als doel het imago van Flevoland versterken. Laten zien dat het hier goed wonen, werken, ondernemen, leren en recreëren is. 

Trots gevoel

Het initiatief wordt door het gebied gedragen en door het brandteam gefaciliteerd. Dat wil samen met de gebiedspartners Flevoland vanuit een ‘trots gevoel’ in de etalage zetten, vertellen over de mooie ervaringen van bewoners, successen en ambities van ondernemers. Het platform www.inflevoland.nl is de basis voor toekomstige campagnes en andere activiteiten.

Leef, groei en bezoek    

Het platform is een inspiratiewebsite voor potentiële bewoners, ondernemers, studenten, werkzoekenden en toeristen. De plek waar je geïnspireerd en uitgenodigd wordt dat unieke van Flevoland te ontdekken: om te leven, te groeien of te ontspannen. Het platform wil vooral inspireren en je doorverwijzen naar plekken waar je meer informatie kunt vinden. Alles is erop gericht om de provincie buiten Flevoland eenduidig - vanuit hetzelfde verhaal en merk - in de spotlight te plaatsen. Binnenkort start het brandteam een campagne om te laten zien wat Flevoland allemaal te bieden heeft.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, provincies, Flevoland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...