Geplaatst op: 02-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bewoners vertellen over de beste plekken in campagne Utrechtse Heuvelrug

Jouw leukste plek #opdeheuvelrug

Bewoners vertellen over de beste plekken in campagne Utrechtse Heuvelrug
Campagneposter met een mooie plek bij Rhenen.

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei start vandaag de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’. Eerder deze week maakte NBTC Holland Marketing bekend dat er ruim 70 procent minder internationale bezoekers worden verwacht in 2020. Het aandeel bestedingen op de Heuvelrug  kwam vóór corona al voor zo’n 75 procent uit eigen regio. Dit zal naar verwachting alleen maar stijgen, meldt het RBT. De focus van de campagne ligt daarom op bewoners, bezoekers en ondernemers uit de regio. 

Bewoners delen tot eind van 2020 tips met elkaar om de twee regio's Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei te ontdekken via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl

Jouw leukste plek #opdeheuvelrug

De afgelopen weken hebben prominenten, ondernemers en bewoners hun leukste plek op de Heuvelrug gedeeld op de website hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl. De verzameling verhalen vormt een digitale inspiratiegids die door iedereen aangevuld kan worden. RBT Heuvelrug & Vallei roept bewoners op om zo veel mogelijk tips aan te leveren. 

RBT: 'Dit kan een plek zijn waar je het liefst gaat wandelen, waar je nieuwe energie opdoet of gewoon een plek die onvergetelijk is. Iedereen is welkom om tips te delen of om ideeën op te doen via hiermoetjezijn.opdeheuvelrug.nl.'

Verrassende ontdekkingen

De zomer van 2020 vierden veel Nederlanders vakantie in eigen land, zo ook op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei. Van fiets- en wandeltochten tot museumbezoek en van overnachten in een luxe hotel tot rondtrekken in een camper. Nederland werd afgelopen zomer opnieuw ontdekt. 

Nasera Elfring, projectleider bij RBT Heuvelrug & Vallei: "We lezen zoveel mooie verhalen en tips over ontdekkingen in de regio. Het is een mooi moment om deze tips met iedereen te delen. We hopen dat deze persoonlijke aanbevelingen anderen helpen om verrassende ontdekkingen in de regio te doen.”



Doorzetten op lokaal

Uit cijfers van vóór corona blijkt dat zo’n 75 procent van de bestedingen op de Heuvelrug al uit de regio of de provincie Utrecht kwam. Nasera Elfring: "We verwachten dat dit aandeel alleen maar zal blijven stijgen. We blijven ons dan ook op deze doelgroep richten. De Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei zijn de plek waar bewoners van de stad hun rust vinden in de natuur en waar bewoners nog wekelijks nieuwe ontdekkingen doen.”

Vijf jaar inspiratie

Maandelijks bezoeken ruim 35.000 mensen opdeheuvelrug.nl om inspiratie op te doen om eropuit te trekken. Het is een bijzonder jaar om een jubileum te mogen vieren. Door de coronacrisis geen live evenement met partners en geen evenement voor bewoners en bezoekers. Toch laat het RBT dit jubileumjaar niet zomaar voorbij gaan. Met de campagne ‘Mijn leukste plek #opdeheuvelrug’ wil het RBT alle mooie verhalen van ontdekkingen en belevingen van de afgelopen vijf jaar delen.



Onderdeel herstelplan

De campagne is onderdeel van het Herstelplan Bestemming Heuvelrug 2020-2021 en is een vervolg op de zomercampagne ‘Hier moet je zijn #opdeheuvelrug’. Samen met ruim 600 ondernemers en negen gemeentes (Baarn, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist) wordt er gewerkt aan een duurzaam herstel van de gastvrijheidseconomie. Met de campagne sluit RBT Heuvelrug & Vallei aan op de landelijke beweging ‘Hier moet je zijn’, een initiatief van NBTC Holland Marketing.
Trefwoorden: campagne, Heuvelrug, Gelderse Vallei, bewoners, toerisme, corona, beleid, herstelplan

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...