Geplaatst op: 12-11-2020
Auteur: Marc Gerlings

BRC en Wagemakers maken inhoud World Food Center Experience

BRC en Wagemakers maken inhoud World Food Center Experience
Een eerdere impressie van World Food Center Experience. Foto WFC

BRC Imagination Arts mag het ontwerp gaan maken voor de inhoud van de World Food Center Experience, de grote thema-attractie rondom voedsel die gebouwd wordt in Ede. BRC kwam als beste uit de bus bij de Europese aanbesteding die in de zomer van 2020 werd uitgeschreven door de stichting WFC Experience.

Met de keuze voor BRC als Experience Architect en Bouwer kiest de stichting WFC Experience voor één van ’s werelds grootste en meest gerenommeerde ontwikkelaars van experiences. BRC is in dit project de centrale ontwerper van de inhoud en de verhaallijnen. Het bedrijf zal voor de productie en installatie nauw samenwerken met Nederlandse partners, onder aanvoering van Heijmerink Wagemakers Vormgeversatelier, eveneens gespecialiseerd in de realisatie van experiences.     

Marcel Goossens: "veel ervaring"

Marcel Goossens, directeur van de WFC Experience kijkt uit naar de verdere samenwerking: "BRC is in de afgelopen vier jaar al nauw betrokken geweest bij de conceptontwikkeling van de WFC Experience. Het bedrijf was een inspirerende en drijvende kracht tijdens diverse bijeenkomsten en brainstormsessies met de verschillende belanghebbenden, van overheden en onderzoeksinstellingen tot en met het bedrijfsleven en NGO’s. BRC brengt een enorme ervaring en professionaliteit aan tafel en heeft zich specifiek voor dit project versterkt met een Nederlandse specialist partner.” 

Brad Shelton, Creative Director bij BRC: "Vanuit BRC zijn we al een aantal jaar actief bij de ontwikkeling van de World Food Center Experience betrokken en het is daarmee ook een project dat erg dicht bij ons hart ligt. We geloven ook in de doelstellingen van de experience en in het idee dat je door middel van onvergetelijke ervaringen en belevingen daadwerkelijk kunt bijdragen aan een meer bewuste en gezondere levensstijl van mensen. Het onderwerp – voedsel en voeding, iets waar we allemaal belang bij hebben - biedt ontzettend veel mogelijkheden om entertainment te combineren met een serieuze boodschap. We zijn erg blij dat we dit project, samen met onze collega’s van Heijmerink Wagemakers, nu verder inhoudelijk mogen gaan vormgeven en realiseren.

BRC Imagination Arts en Heijmerink Wagemakers 

BRC Imagination Arts is een internationale specialist op het gebied van strategie, ontwerp- en productie van experiences. Al bijna vier decennia helpen de verhalenvertellers van BRC culturele attracties en musea over de hele wereld hun verhalen te vertellen op een manier die het publiek boeit en inspireert. Ook voor commerciële merken creëerde BRC attracties om de banden met consumenten te versterken en merken een gezicht en een gevoel te geven. BRC heeft gewerkt aan enkele van de grootste attracties ter wereld, zoals de Heineken Experience in Amsterdam, Jameson Distillery, de Rock and Roll Hall of Fame, Museum of Liverpool, Guinness Storehouse , World of Coca-Cola en NASA Kennedy Space Center.

Heijmerink Wagemakers is al 35 jaar gespecialiseerd in de technische ontwikkeling en realisatie van experiences, tentoonstellingen en presentaties voor musea en science centra in Nederland en daarbuiten, waaronder de Gouda Cheese Experience, de Heineken Experience, het Muiderslot en de Canon van Nederland in het Openlucht Museum.  

Met deze aanbesteding en de eerdere keuzes voor de exploitant en de bouwkundig architect zijn nu alle partners bekend en kan de thema-attractie rondom voedsel verder worden geconcretiseerd. 

Grote lijnen World Food Center Experience

De World Food Center Experience wordt een thema-attractie over voedsel die bezoekers meeneemt op een persoonlijk voedselavontuur. Door te zien, voelen, proeven en ruiken, worden zij spelenderwijs bewust van alle aspecten rond ons eten en de keuzes die we daarin maken. Bij de ontwikkeling van de experience zijn tal van organisaties betrokken, uit het bedrijfsleven, overheid, wetenschap en onderwijs. Meer informatie is te vinden op www.wfc-experience.nl
Trefwoorden: attractie, museum, beleving, experience, Ede, Foodvalley

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...