Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op

Liesje22 en de Familie Flamingo zijn beloond met prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn Europese onderscheidingen voor de meest opvallende producties op het internet. De oer-Overijsselse koe en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo zijn de hoofdrolspelers van campagnes die Lemon Scented Tea voor MarketingOost maakte. Beide ontvingen de publieksprijs én een bronzen award van de vakjury. 

 

‘Cowfluencer’ Liesje22 en de ‘on-Nederlandse’ Familie Flamingo waren dit voorjaar online hits. Ze wezen coronaproof op de schoonheden van Overijssel. "We zijn supertrots dat ze ook internationaal scoren. Beide campagnes passen heel goed in de bijzondere tijd waarin we leven. Met deze awards zetten ze ons gebied nog een keer in de schijnwerpers”, zegt Alice Voorhorst, manager branding bij MarketingOost. 


De uitbraak van het coronacrisis beïnvloedt dit jaar het werk van de regio- en stadsmarketeers sterk. Ook bekende influencers, die MarketingOost regelmatig inzet, moesten zoveel mogelijk thuis blijven en konden  de provincie niet promoten. Bureau Lemon Scented Tea haalde daarom voor MarketingOost Liesje 22 van stal. De fotogenieke koe trok samen met natuurfotograaf Vincent Croce heel Overijssel door en trok wereldwijd de aandacht. Liesje trok meer dan anderhalf miljoen kijkers naar de oostelijke provincie. Ook de traditionele media besteedde veel aandacht aan de cowfluencer.


Zo typisch Overijssels als de zwart-witte koe is, zo ‘on-Nederlands’ zijn de flamingo’s die dit voorjaar opeens bij de IJssel neerstreken. Onbewust pasten ze perfect bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. "Daarin laten we zien hoe bijzonder ons gebied is. Een bezoek voelt aan als een buitenlandse vakantie. Dat vier flamingo’s in onze provincie belanden, is daarvoor een mooi symbool”, kijkt Voorhorst terug op de campagne. Lemon Scented Tea ontwikkelde samen met illustrator Bycen Molenaar onder meer een vrolijk digitaal prentenboek op Instagram stories.


Meeste stemmen

Lemon Scented Tea ontving begin deze week het goede nieuws uit London. Het is nog niet bekend waarom de vakjury viel voor de koe en de flamingo’s uit Overijssel. Dat moet blijken uit het juryrapport. De publieksprijs is toegewezen op basis van de meeste binnengekomen stemmen.

 

Link: https://www.visitoost.nl/familie-flamingo/
Trefwoorden: Prijs, coronacampagne, onderscheiding, corona

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...