Geplaatst op: 12-01-2021
Publicatie: 2020-03

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

Leeftijd: 48
Afgestudeerd aan: Rijksuniversiteit Leiden, Bestuurskunde
Huidige functie: directeur VisitBrabant

Is momenteel inhoudelijk bezig met: het samen met veel partners aan de slag zijn om de vrijetijdssector in Brabant sterker te maken. Dat is zeker in Corona-tijd een flinke klus, waarin we allemaal heel flexibel moeten zijn. De grote zorg is dat vele ondernemers door de sluitingen niet overeind blijven. VisitBrabant werkt aan campagnes om bezoekers en inwoners te laten zien waar je nu wel naartoe kan en wat je op je lijstje moet zetten om láter te bezoeken. Want; zonder bezoekers geen herstel van de sector. Die sector is heel breed: musea, horeca, evenementen en attractieparken bijvoorbeeld, en dat maakt het werk juist zo leuk. Een ander belangrijk thema in de vrijetijdssector is het aanbod van wandelen en fietsen, nu meer populair dan ooit. Wij verbinden dat aan regionale thema’s, waardoor de bezoeker ook de verhalen meekrijgt en daardoor een mooiere belevenis. Dat gaat heel goed in Brabant; onderweg is veel te beleven voor fietsers en wandelaars en we hebben veel horeca waar je kunt genieten van de Brabantse gastvrijheid.

Is naast het werk vooral druk met: een potje tennis spelen, in de tuin werken of lekker een boek lezen. Vorig jaar is de tuin vrijwel helemaal opnieuw aangeplant en dat betekent dus ook: veel onkruid dit jaar. Ik probeer bovendien elk jaar wat uit onze eigen moestuin op het bord te krijgen. Dat lukt de ene keer beter dan de andere, maar het is altijd leuk om ermee aan de slag te zijn.

Krijgt inspiratie van: ervaringen van collega’s uit andere landen of uit andere sectoren. Het is leuk om de verschillen te zien, maar je ziet ook oplossingen die je zelf goed kunt toepassen. En soms helpt het ook om tevreden te zijn met wat je zelf al geregeld hebt. Zo merk ik bijvoorbeeld dat in Nederland de samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven makkelijker gaat dan in andere landen.

Zou, indien daartoe de gelegenheid zou zijn, graag nog eens: op reis gaan! Door de corona-maatregelen is dat nu niet goed mogelijk. En ook in de periode daarna is het belangrijk dat we allemaal wat minder vaak en minder ver vakantie gaan vieren, dat is duurzamer. Toch vind ik het heerlijk en waardevol om af en toe even in een andere cultuur en in een ander landschap te zijn. Dat geeft ook perspectief op je eigen omgeving.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, noord-brabant

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...