Geplaatst op: 16-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling
Ieder pakket is een verrassing. Foto: Too Good To Go
De hotels van Campanile in Nederland en België gaan samen met de succesvolle anti-verspillingsapp Too Good To Go actief de strijd aan tegen voedselverspilling. Maaltijden die aan het eind van de dag in de hotels over dreigen te blijven, worden vanaf nu verpakt in zogeheten Magic Boxen. 

Door de samenwerking zorgen de Campanile hotels er samen voor dat deze producten alsnog op een bord terechtkomen in plaats van in de vuilnisbak. Campanile start in eerste instantie met hoofdgerechten, maar zodra het ontbijtbuffet weer open mag kunnen klanten ook de Magic Box met overgebleven producten van het ontbijt aanschaffen.

Magic Box

Met de gratis Too Good To Go-app kunnen consumenten deze speciale Campanile Magic Box aanschaffen voor een vaste, lage prijs van € 6,75 (en €3,95 voor het ontbijt). De Magic Boxen kunnen vanaf een bepaald tijdstip worden opgehaald in de hotels. Wat je precies ontvangt, is afhankelijk van wat er die dag overblijft. De naam Magic Box zegt het al: ieder pakketje is een verrassing!

Voedselverspilling in Nederland

Ieder jaar wordt in Nederland tussen de 1,7 en 2,5 miljoen ton eten verspild. Een probleem met een ongekende belasting op het milieu. Niet alleen het eten gaat verloren, maar ook alles wat nodig was om dat eten te produceren: water, landbouwgrond, mankracht en transport. Voedselverspilling zorgt in totaal voor 8% van de wereldwijde CO2-uitstoot.

Benoit Mosteau, Directeur Operations Benelux bij Louvre Hotels Group: "We werken voortdurend aan duurzaamheid binnen onze hotels zoals het reduceren van plastic en het scheiden van afval. Door het verkopen van overtollige maaltijden tegen een aantrekkelijke prijs, brengen wij onze voedselverspilling aanzienlijk terug. De samenwerking met Too Good To Go past daardoor perfect in onze visie". 

Too Good To Go netwerk van 2 miljoen geregistreerde gebruikers

Niemand vindt het leuk om te zien dat goed eten in de prullenbak belandt. Too Good To Go kan het ook niet langer aanzien dat 1/3 van het geproduceerde eten wordt weggegooid en is vastberaden dat er iets moet gebeuren. Altijd op een leuke en laagdrempelige manier. Via de app verbindt Too Good To Go winkels met overgebleven producten aan consumenten. Op die manier zijn in Nederland al 6 miljoen maaltijden gered van de verspilling. In Nederland heeft de app meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers. Als Certified B Corporation zet Too Good To Go zich naast de app ook op verschillende plekken in de maatschappij in om impact te maken. Of het nu gaat om huishoudens, scholen, bedrijven of de politiek. Too Good To Go wil heel Nederland inspireren en motiveren om in actie te komen tegen voedselverspilling. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store.
Trefwoorden: Campanile, hotel, Too good to go, duurzaamheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

17/01/25
Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
17/01/25
Exclusief voor leden
MarinaParken breidt uit met overname Camping de Eenhoorn
MarinaParken heeft Camping de Eenhoorn in Schardam overgenomen en gaat deze verder exploiteren onder de naam MarinaPark Bad Markermeer. Deze locatie aan het Markermeer wordt daarmee het zesde vakantiepark in de portfolio van MarinaParken.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.

||| Agenda |||

18/01/25 t/m 19-01-25
18/01/25 t/m 19-01-25: Camperbeurs
Op donderdag 18 en vrijdag 19 januari 2025 vindt in het Autotron Rosmalen de Camperbeurs plaats.&nbs...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...