Geplaatst op: 19-05-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Prijsvrij Vakanties neemt D-reizen over

Prijsvrij Vakanties neemt D-reizen over

Prijsvrij Vakanties neemt een groot deel van D-reizen over. Niet alle winkels zullen worden gered en ook zal waarschijnlijk de helft van de arbeidsplaatsen vervallen.

De komende weken zal na gesprekken met onder meer de OR, het personeel en de verhuurders duidelijk worden welke D-reizen winkels heropend zullen worden. Prijsvrij Vakanties is met de curatoren overeengekomen dat op dit punt nog een definitieve vaststelling zal plaatsvinden.

CEO van Prijsvrij Vakanties, Marc van Deursen, is blij dat hij een deal met de curatoren heeft kunnen maken: "Toen ik 20 jaar geleden als ICT ondernemer begon was D-reizen mijn eerste klant. Dat eerste vertrouwen dat ze mij als het grootste reisbedrijf van Nederland toen gaven heeft vervolgens de deur geopend bij onder andere KLM en veel andere reisbedrijven. Ik heb heel veel aan D-reizen en de familie Van den Broek te danken.” Volgens Van Deursen is D-reizen een waanzinnig mooi bedrijf met een rijke historie en een grote groep zeer enthousiaste en loyale medewerkers. "Dat was in 2001 zo en datzelfde voel ik nu nog steeds. Het is enorm triest dat de corona crisis D-reizen geveld heeft en zoveel gezinnen in onzekerheid heeft gebracht. Het bedrijf ging winstgevend de corona crisis in, maar is helaas niet heelhuids tot de eindstreep gekomen. Het is nu aan ons om met het nieuwe D-reizen aan een gezonde toekomst te bouwen.”

Prijsvrij Vakanties is, met het Duitse miljardenconcern REWE als mede aandeelhouder (groep omzet van 75 miljard), een zeer sterk en gezond bedrijf met een zeer succesvol businessmodel. REWE heeft haar toeristische activiteiten ondergebracht in DER Touristik waar ook de merken Kuoni en in Nederland Koning Aap en Shoestring onder vallen. DER Touristik heeft een jaaromzet van 6,7 miljard euro en verzorgt de reizen van 8,4 miljoen mensen vanuit 15 Europese landen. "We gaan met de nieuwe collega's van D-reizen er alles aan doen om D-reizen zo snel mogelijk door te starten en te zorgen voor een zonnige toekomst. Daar is iedereen, met het einde van de corona crisis in zicht is, enorm aan toe.”

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, reisbureaus

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
10/12/24
Exclusief voor leden
Arriva neemt afscheid van busvervoer in Friesland
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
10/12/24
Minister Beljaars maakt werk van beter ondernemersklimaat
Minister Beljaarts van Economische Zaken gaat werk maken van een beter ondernemersklimaat. Dat beloofde hij op de eerste OndernemersTop.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...