Geplaatst op: 11-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Biertje steunt NP Utrechtse Heuvelrug

Biertje steunt NP Utrechtse Heuvelrug
Heuvelrug Blond. Foto: NP Utrechtse Heuvelrug
Op initiatief van het RBT Heuvelrug & Vallei heeft de duurzame Utrechtse brouwerij De Leckere een Heuvelrugbier ontwikkeld: Heuvelrugblond. Iedereen die dit biertje drinkt, doet een bijdrage aan het behoud van Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug. Dit bier is nu ook te verkrijgen in de horeca en op vakantieparken in de regio. 

Iedereen die dit bier drinkt, steunt hiermee gelijk de natuur. Voor ieder biertje dat gedronken wordt zorgt De Leckere voor een afdracht aan het Nationaal Park. Het Nationaal Park zorgt ervoor dat dat geld wordt besteed aan het beheer en behoud van de natuur.

Heuvelrug Blond is te koop bij een aantal locaties (12) op de Utrechtse Heuvelrug: Buiten in de Kuil. Kijk voor een overzicht van verkooppunten op www.np-utrechtseheuvelrug.nl/bier.

Biologisch gebrouwen bier

Heuvelrug Blond is een biologisch gebrouwen bier met water van de Utrechtse Heuvelrug dat op 70 meter diepte wordt gewonnen. De Heuvelrug is 150.000 jaar geleden ontstaan door landijs dat het gebied omhoog stuwde. Onder de rug zit een grote voorraad bronwater, die gefilterd wordt door het zand en de natuur. Het is een stevig, hoppig speciaalbier, "je proeft de natuur”.  

Deelactie

Het Nationaal Park vraagt die dit bier drinkt om dat moment te delen met de hashtags #Heuvelrugbier #Heuvelrugblond #biervandeheuvelrug #steundenatuur.
Trefwoorden: bier, natuur, nationaal park, Utrecht, horeca, vakantiepark

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...