Geplaatst op: 15-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Kees van Wijk vertrekt bij VVV Nederland

Kees van Wijk vertrekt bij VVV Nederland

Op 1 juli 2021 vertrekt Kees van Wijk als algemeen directeur van VVV Nederland B.V. Hij wordt opgevolgd door de huidige directeur Giftcards en Transitie Jos Peeters. Kees van Wijk blijft wel actief in Gastvrij Nederland.

Kees van Wijk heeft ruim zestien jaar leiding gegeven aan VVV Nederland, het bedrijf dat zowel de uitgever is van de bekende VVV Cadeaukaart (en ook de VVV Dinercheque en de VVV Lekkerweg cadeaukaart) alsook de koepelorganisatie van de door middel van een VVV merklicentie aangesloten destinatie marketing-/managementorganisaties (DMO’s) in Nederland. 

Kees van Wijk

Met het ontwikkelen van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland heeft hij een belangrijke impuls gegeven aan het onderling verbinden van de DMO’s en het versterken van hun gezamenlijke positie in het toeristisch-recreatief krachtenveld. In 2003 wist hij vanuit koepelorganisatie ANVV de Nederlandse VVV’s ter verenigen in VVV Nederland. Hij is tevens voorzitter van Gastvrij Nederland – Nationale Raad toerisme, recreatie, horeca en cultuur. Vooralsnog continueert hij als vertegenwoordiger van VVV Nederland in Gastvrij Nederland die functie.

Kees van Wijk en Jos Peters

Jos Peters

Jos Peeters heeft zijn sporen verdiend in de verzekeringswereld en is een ervaren bestuurder op het kruisvlak van strategie, commercie, operations en ICT. Voor hij aan de slag ging bij VVV Nederland was hij onder meer directeur commercie en zorginkoop bij Eno Zorgverzekeraar, directievoorzitter marketing en verkoop Delta Lloyd bij de Delta Lloyd Groep N.V. en directeur OHRA Leven en Schade. Daarnaast is hij bij tal van organisaties actief geweest als interim bestuurder, consultant en adviseur. 

Nieuwe strategie

Jos Peeters en Kees van Wijk hebben het afgelopen jaar gewerkt aan een nieuwe strategie voor VVV Nederland die gericht is op het versterken van de marktpositie van het cadeaukaartenbedrijf en op het door-ontwikkelen van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland tot een volwaardige branche- en netwerkorganisatie voor DMO’s. De afronding van het strategietraject is een logisch en natuurlijk moment voor Kees van Wijk om het stokje bij VVV Nederland nu over te dragen aan Jos Peeters.

Trefwoorden: beleid, marketing, dmo's, brancheorganisaties

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...