Geplaatst op: 08-07-2021
Auteur: NRIT redactie

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen
Wulfse en Risselada op roadtrip. Foto: Sebastiaan Rodenhuis
'Gelukkig ben je in Groningen'. Zo heet de nieuwe zomercampagne van Marketing Groningen. De campagne draait om het geluksgevoel dat je bekruipt als je in Groningen bent. Dit gevoel wordt gevangen in twaalf campagnefoto’s die dat gevoel proberen te vangen. Voor de campagne zijn drie nieuwe routes ontwikkeld langs pareltjes in de provincie Groningen. Er zijn routeboekjes gemaakt met verhalen van toeristische ondernemers. Gedeputeerde Mirjam Wulfse kreeg op 3 juli een voorproefje van de routes in een oude Citroën Deux Chevaux (de Eend).

Van de gebaande paden

De drie routes van Marketing Groningen leiden bezoekers van de gebaande paden dwars door de provincie Groningen, in de auto, op de fiets of op een andere manier. Onderweg komen ze langs allerlei kleine toeristische parels en ondernemers. 

Toeristen en Groningers worden uitgenodigd om onze provincie op hun eigen manier te verkennen. Het zijn vaak heel gewone, maar toch bijzondere plekjes, waar ze rust en ruimte vinden maar ook bijzondere mensen ontmoeten. De routeboekjes zijn te verkrijgen bij de Groningen Store/VVV of via www.groningenstore.nl. 

Commentaar Wulfse en Risselada

Mirjam Wulfse over de korte roadtrip die ze ervaarde alsof ze een toerist was: "In een artikel in een cultuurblad werd ik recent "de geluksbrenger” genoemd in relatie tot cultuur en vrije tijd. Maar niet ik, maar de grote verscheidenheid in ons landschap, geschiedenis, bij ons erfgoed en ook in routes maakt dat de provincie Groningen als geheel de geluksbrenger is. Daar wordt vandaag met de start van de zomercampagne extra de aandacht op gevestigd. Ik hoop dat steeds meer mensen daarvan gaan genieten." Barbara Risselada van Marketing Groningen: "We weten allemaal dat Groningen een pronkjuweel in gouden rand is. Het goud van de Groninger vrijetijdseconomie is alleen niet altijd even goed vindbaar en beleefbaar. Met deze roadtrips hopen we daar verandering in te brengen en het Groningse geluksgevoel bij nog meer mensen onder de aandacht te krijgen."

Herstel vrijetijdseconomie  

Met de campagne wil Marketing Groningen ook de Groningse ondernemers in de?vrijetijdseconomie ondersteunen, om zo bij te dragen aan het herstel van de sector na de coronatijd. Daarom zijn er in de routeboekjes ook typisch Groningse ondernemers te vinden, die bijdragen in het geluksgevoel uit de campagne. De boekjes bieden allerlei fiets-, wandel- en vaarroutes en inspiratie voor een paar dagen in Groningen.  
Trefwoorden: campagne, Groningen, DMO

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...