Geplaatst op: 21-07-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert een campagne om toeristen goed te informeren over de vakantiemogelijkheden in de regio. Zuid-Limburg is hard getroffen door de watersnood maar inmiddels zijn de meeste bedrijven weer open en staan klaar om gasten en toeristen gastvrij te ontvangen.

Daarom lanceert Visit Zuid-Limburg via haar kanalen een campagne om consumenten te informeren over de situatie, met als doel op te roepen niet te annuleren, maar zich te laten informeren. "Samen met u, onze partners, helpen wij toeristen veilig op weg en beantwoorden we veelgestelde vragen op visitzuidlimburg.nl/welkom.” Alleen een klein deel van het centrum van Valkenburg en delen van Meerssen zijn niet toegankelijk. Daarnaast wordt toeristen geadviseerd niet in lager gelegen gebieden te gaan wandelen.

Zorgen om toeristisch seizoen

Volgens Anya Niewierra, directeur van Visit Zuid-Limburg komt de watersnood heel hard aan bij de toeristische ondernemers. "De dramatische beelden die de afgelopen dagen de wereld in zijn gegaan, hebben er toe geleid dat mensen denken dat heel Zuid-Limburg onder water heeft gestaan. Dat heeft tot een golf aan annuleringen geleid, ook in gebieden die niet getroffen zijn.” Grootste zorg van Visit Zuid-Limburg is dat het toeristisch seizoen niet op gang komt. "Dat is de tweede ramp die er achteraan komt.” Ze hopen met de informatiecampagne van het imago af te komen van een gebied waar heel veel ellende is. Want feitelijk is maar 3 tot 4 procent van Zuid-Limburg getroffen. "De ramp speelt zich voornamelijk af in de beekdalen en dat is heel dramatisch. Ook voor ons met twee getroffen vestigingen. Maar de meeste bedrijven liggen op de heuvels en worden na corona juist geholpen met bezoek van onze gasten.”

Ook kantoren Visit overstroomd

Overigens is Visit Zuid-Limburg zelf ook getroffen door de watersnood. Zowel het hoofdkantoor op het Walramplein als de Visit Zuid-Limburg Experience op het Theodoor Dorrenplein in Valkenburg hebben door de watersnood grote schade opgelopen. Voorlopig zijn deze locaties niet toegankelijk. Als gevolg hiervan is de organisatie telefonisch lastiger bereikbaar en kan een reactie langer op zich laten wachten. Visit Zuid-Limburg heeft haar panden inmiddels schoongemaakt en hoopt zo snel als mogelijk weer open te gaan 

VisitZuidLimburg
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Limburg

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...