Geplaatst op: 21-07-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood

Visit Zuid-Limburg lanceert een campagne om toeristen goed te informeren over de vakantiemogelijkheden in de regio. Zuid-Limburg is hard getroffen door de watersnood maar inmiddels zijn de meeste bedrijven weer open en staan klaar om gasten en toeristen gastvrij te ontvangen.

Daarom lanceert Visit Zuid-Limburg via haar kanalen een campagne om consumenten te informeren over de situatie, met als doel op te roepen niet te annuleren, maar zich te laten informeren. "Samen met u, onze partners, helpen wij toeristen veilig op weg en beantwoorden we veelgestelde vragen op visitzuidlimburg.nl/welkom.” Alleen een klein deel van het centrum van Valkenburg en delen van Meerssen zijn niet toegankelijk. Daarnaast wordt toeristen geadviseerd niet in lager gelegen gebieden te gaan wandelen.

Zorgen om toeristisch seizoen

Volgens Anya Niewierra, directeur van Visit Zuid-Limburg komt de watersnood heel hard aan bij de toeristische ondernemers. "De dramatische beelden die de afgelopen dagen de wereld in zijn gegaan, hebben er toe geleid dat mensen denken dat heel Zuid-Limburg onder water heeft gestaan. Dat heeft tot een golf aan annuleringen geleid, ook in gebieden die niet getroffen zijn.” Grootste zorg van Visit Zuid-Limburg is dat het toeristisch seizoen niet op gang komt. "Dat is de tweede ramp die er achteraan komt.” Ze hopen met de informatiecampagne van het imago af te komen van een gebied waar heel veel ellende is. Want feitelijk is maar 3 tot 4 procent van Zuid-Limburg getroffen. "De ramp speelt zich voornamelijk af in de beekdalen en dat is heel dramatisch. Ook voor ons met twee getroffen vestigingen. Maar de meeste bedrijven liggen op de heuvels en worden na corona juist geholpen met bezoek van onze gasten.”

Ook kantoren Visit overstroomd

Overigens is Visit Zuid-Limburg zelf ook getroffen door de watersnood. Zowel het hoofdkantoor op het Walramplein als de Visit Zuid-Limburg Experience op het Theodoor Dorrenplein in Valkenburg hebben door de watersnood grote schade opgelopen. Voorlopig zijn deze locaties niet toegankelijk. Als gevolg hiervan is de organisatie telefonisch lastiger bereikbaar en kan een reactie langer op zich laten wachten. Visit Zuid-Limburg heeft haar panden inmiddels schoongemaakt en hoopt zo snel als mogelijk weer open te gaan 

VisitZuidLimburg
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Limburg

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...