Geplaatst op: 06-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Veluwe zet focus op inwoners en spreiding

Veluwe zet focus op inwoners en spreiding

VisitVeluwe komt met de actie ‘support your local’ om de dagattracties op de Veluwe extra onder de aandacht te brengen bij inwoners van Gelderland. Het doel is niet meer bezoekers in de toch al drukke zomer maar juist het seizoen voor bedrijven te verlengen. En dat met een ludiek concept: een virtueel rad van fortuin.

Met een draai aan het virtuele rad op www.visitveluwe.nl/attracties zien bewoners waar het volgende dagje uit naar toe gaat. Het doel van de actie is om de inwoners te laten zien hoe veel je kan beleven in je eigen ‘achtertuin’. Daarnaast is het de bedoeling het toeristisch seizoen voor de attracties te verlengen tot en met de herfstvakantie. 

Boodschap

De boodschap van de ‘support your local’ actie is dat je voor een gezellig dagje uit niet ver hoeft te reizen. Reinou de Haan, merkleider Veluwe: "Als eind september de coronamaatregelen mogelijk worden losgelaten, dan betekent dit dat de attracties weer meer bezoekers mogen ontvangen. Dan gaat de kassa weer écht rinkelen. Wij wachten dan ook in spanning af of de versoepelingen definitief door zullen gaan."

Nadruk op bezoek in herfst en winter

VisitVeluwe wil niet de nadruk leggen op de groei van het aantal bezoekers in de zomer, maar juist in de herfst en de winter. Dit om spreiding van drukte in tijd en ruimte te creëren. Voor de attracties geldt dat het najaar ook een periode is waarin doorgaans minder bezoek komt. Met deze marketingcampagne richt VisitVeluwe zich op de eigen inwoner, aangezien deze een belangrijke (potentiële) bezoeker aan de attracties is. De nadruk ligt op loyaliteit: het versterken van de band tussen inwoner en de ‘eigen attractie’ vanwege de trots op de aanwezigheid van die attracties.

Trefwoorden: dagrecreatie, attractieparken, Gelderland, spreiding

CELTH





||| Nieuws |||

30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...