Geplaatst op: 01-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

KLM wint APEX World Class Award 2022

KLM wint APEX World Class Award 2022
Compliment voor KLM.
Boet Kreiken is blij met dit compliment. De afgelopen 20 maanden hebben geleid tot aanvullende waarden die klanten nadrukkelijk belangrijk vinden. Voor de totale klantervaring zijn de aandacht voor gezondheid en safety-well being sterk toegenomen, evenals het belang van een verantwoorde en duurzame manier van reizen. KLM was een van de zeven winnaars van de APEX World Class Award 2022.

Met de World Class Award wil APEX (the Airline Passenger Experience Association) luchtvaartmaatschappijen daarom langs een nieuwe meetlat leggen op het gebied van passagiersbeleving, door middel van een meer uitgebreide en intensieve audit. Naast veiligheid, welzijn en duurzaamheid gaat het daarbij ook om hoge standaarden op het gebied van onder meer dienstverlening, comfort, catering en presentatie.

Boet Kreiken – Executive Vice President Customer Experience KLM: "De afgelopen twee jaar hebben we alles op alles gezet om al onze klanten zo veilig, duurzaam en comfortabel mogelijk te vervoeren. Van het begin van hun reis tot en met de aankomst op de plaats van bestemming. Dat passagiers dit op het hoogste niveau waarderen, maakt deze prijs bijzonder. Zij verwachten ook terecht van ons dat we dat zo duurzaam en groen mogelijk doen. Het is vooral een groot compliment aan al onze medewerkers, die zich in deze moeilijke periode met veel toewijding en passie zijn blijven inzetten. Deze erkenning is voor KLM’ers wereldwijd een stimulans om op deze weg door te gaan. Op naar duurzaam herstel."

De zeven winnaars

APEX is de grootste internationale luchtvaartorganisatie als het gaat om passagiersbeleving van luchtvaartmaatschappijen, en heeft zich op dat gebied ontwikkeld tot een gerenommeerde onderzoeks- en beoordelingsorganisatie. De World Class Award wordt dit jaar voor de eerste keer toegekend aan zeven luchtvaartmaatschappijen. Naast KLM zijn dat Singapore Airlines, Japan Airlines, Emirates, Saudia, Qatar Airways en Turkish Airlines.

Trefwoorden: KLM, award, beleving, gasten, passagiers

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...