Geplaatst op: 07-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen

Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen
Peter van Eijl en Alexander de Ronde Bresser. Foto: Caféco
Koffie- en chocoladeformules zijn als paddenstoelen in het straatbeeld van de steden omhoog geschoten. Nu gaan 3 merken samen verder. Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco. 

De consument merkt weinig van de consolidatie, de zaken behouden hun eigen naam, de bekende gezichten en uitstraling. Achter de schermen wordt het verschil gemaakt in efficiëntie, capaciteit en expertise, zodat groei voor de formules optimaal behaald wordt, melden de ondernemers van de merken. Al voor de coronacrisis had Peter van Eijl, oprichter en eigenaar van Doppio Espresso, een visie van meer samenwerking in de markt van daghorecaformules. Aan de voorkant zijn de formules verschillend en onderscheidend, aan de achterkant werken ze min of meer hetzelfde. De samenwerking is een bijzondere ontwikkeling in de gefragmenteerde markt. Dit is niet het eindstation, het nieuwe Caféco ziet kansen voor meer samenwerkingen in de toekomst. Alexander de Ronde Bresser neemt zijn ervaring als directeur bij Chocolate Company mee naar Caféco. De Ronde Bresser: "Deze stap is voor alle betrokkenen echt een win-win situatie. Het zijn drie mooie merken die ieder een eigen karakter en positie in de markt hebben opgebouwd, daar gaan we op voortbouwen.”

Eerste prioriteit is het verbeteren van de dienstverlening aan franchisenemers en vestigingsmanagers. Zij profiteren van de veranderingen achter de schermen, zodat ze zich nog beter kunnen richten op hun ondernemerschap en gastvrijheid.

Joure is de thuisbasis van Caféco. Het nieuwe team wordt grotendeels ingevuld door huidige medewerkers van de drie formules waardoor kennis en ervaring behouden en versterkt wordt. Er vallen geen gedwongen ontslagen, melden de ondernemers. 

De ambities zijn groot. Nu het fundament van een franchiseformulehuis stevig wordt neergezet, verwacht het management verdere consolidatie en versnelling van de organische groei in binnen- en buitenland. 

Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: koffie, chocolade, retail, horeca

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

19/09/24
Wat zijn de kansen van de reissector in de arbeidsmarkt?
Wat is het imago van werken in de Nederlandse reissector? In de sector zelf wordt de afwisseling van het werk hoog gewaardeerd. Nog niet alle potentiële medewerkers hebben dat in de gaten. Met heel veel communicatie op verschillende kanalen wil Esther Gathier manager van Reiswerk dat gat dichten.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
19/09/24
Kick-off exposanten Recreatie Vakbeurs 2024
De jaarlijkse exposanten kick-off van Recreatie Vakbeurs vond afgelopen dinsdag (17 september) plaat...
18/09/24
Exclusief voor leden
H'ART Museum en 750 jaar Amsterdam
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
17/09/24
Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
17/09/24
Exclusief voor leden
Fall towns
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.
16/09/24
Bieb motor voor veel kleine evenementen en activiteiten
De bieb blijkt een motor in kleine evenementen in de buurt. Daarmee is het goed voor veel recreatieve activiteiten. In 2023 organiseerden de openbare bibliotheken 32 procent meer activiteiten dan een jaar eerder.
16/09/24
Exclusief voor leden
Kossmanndejong levert immersieve tentoonstelling op Boerenoorlog
In het Engelse Cornwall heeft Amsterdams ontwerpbureau Kossmanndejong een immersieve, multimediale tentoonstelling gemaakt over de weerstand en strijd van een unieke historische gebeurtenis. Het vertelt het verhaal van de Tweede Anglo-Boerenoorlog (1899-1902) in Zuid-Afrika en de Britse concentratiekampen, waarbij het activisme van Emily Hobhouse centraal staat.

||| Agenda |||

23/09/24
23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
27/09/24
27/09/24 t/m 27-09-24: Masterclass voor Startende Reisorganisaties
De VvKR organiseert op vrijdag 27 september in Nieuwegein de zesde Masterclass voor Startende Reisor...
01/10/24
01/10/24 t/m 01-10-24: De Legacy van Themajaren
Op dinsdag 1 oktober organiseert Netwerk Citymarketing Nederland de bijeenkomst ‘Legacy van themaj...
02/10/24
02/10/24 t/m 02-10-24: Duurzaamheidscongres Kampeerbranche
ANWB, BOVAG, HISWA-RECRON, Kampeer & Caravan Industrie (KCI), Kampeer & Caravan Jaarbeurs (K...