Geplaatst op: 07-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen

Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen
Peter van Eijl en Alexander de Ronde Bresser. Foto: Caféco
Koffie- en chocoladeformules zijn als paddenstoelen in het straatbeeld van de steden omhoog geschoten. Nu gaan 3 merken samen verder. Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco. 

De consument merkt weinig van de consolidatie, de zaken behouden hun eigen naam, de bekende gezichten en uitstraling. Achter de schermen wordt het verschil gemaakt in efficiëntie, capaciteit en expertise, zodat groei voor de formules optimaal behaald wordt, melden de ondernemers van de merken. Al voor de coronacrisis had Peter van Eijl, oprichter en eigenaar van Doppio Espresso, een visie van meer samenwerking in de markt van daghorecaformules. Aan de voorkant zijn de formules verschillend en onderscheidend, aan de achterkant werken ze min of meer hetzelfde. De samenwerking is een bijzondere ontwikkeling in de gefragmenteerde markt. Dit is niet het eindstation, het nieuwe Caféco ziet kansen voor meer samenwerkingen in de toekomst. Alexander de Ronde Bresser neemt zijn ervaring als directeur bij Chocolate Company mee naar Caféco. De Ronde Bresser: "Deze stap is voor alle betrokkenen echt een win-win situatie. Het zijn drie mooie merken die ieder een eigen karakter en positie in de markt hebben opgebouwd, daar gaan we op voortbouwen.”

Eerste prioriteit is het verbeteren van de dienstverlening aan franchisenemers en vestigingsmanagers. Zij profiteren van de veranderingen achter de schermen, zodat ze zich nog beter kunnen richten op hun ondernemerschap en gastvrijheid.

Joure is de thuisbasis van Caféco. Het nieuwe team wordt grotendeels ingevuld door huidige medewerkers van de drie formules waardoor kennis en ervaring behouden en versterkt wordt. Er vallen geen gedwongen ontslagen, melden de ondernemers. 

De ambities zijn groot. Nu het fundament van een franchiseformulehuis stevig wordt neergezet, verwacht het management verdere consolidatie en versnelling van de organische groei in binnen- en buitenland. 

Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: koffie, chocolade, retail, horeca

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...