Geplaatst op: 13-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Gemeente Utrecht vernieuwt opdracht aan Utrecht Marketing

Gemeente Utrecht vernieuwt opdracht aan Utrecht Marketing
De gemeente Utrecht heeft destinatiemarketingorganisatie Utrecht Marketing een nieuw meerjarenopdracht verleend. Wethouder Klaas Verschuure en directeur Cor Jansen plaatsten hun handtekening onder de vierjarige overeenkomst waardoor Utrecht Marketing zich ook de komende jaren blijft inzetten voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in stad en regio.

De basis voor de overeenkomst vormt het meerjarenplan dat Utrecht Marketing heeft opgesteld in samenspraak met veel belanghebbenden uit de cultuur- en vrijetijdsector en de zakelijke markt. Belangrijke activiteiten waar de organisatie zich op richt zijn duurzaam herstel van de gastvrijheidseconomie, cultuurparticipatie, cultuurmarketing en het aantrekken van internationals en talent.

Opgave: hoe kom je de coronacrisis te boven?

Cor Jansen kaart een lastig onderwerp aan: "De komende jaren moet er veel gebeuren om de gevolgen van de coronacrisis het hoofd te bieden. Ook is de bezoekerseconomie veranderd en het is belangrijker dan ooit dat echt iedereen deelneemt aan de samenleving. Dit vraagt om duurzame oplossingen voor de toekomst, passend bij de stad van gezond stedelijk leven. Samen met de gemeente en onze partners maken wij ons hier sterk voor."

Wethouders Verschuure (Economische Zaken) gaat in op een groot evenement: "We zijn erg blij dat we de samenwerking kunnen voortzetten. Er staat in 2022 een hoop werk te wachten waarmee we kunnen laten zien waar de stad Utrecht en de regio Utrecht voor staan: het mbo-event Skills The Finals en natuurlijk de Vuelta. En we hopen dat volgend jaar ook weer meer mogelijk is voor zakelijke congressen en evenementen; die kunnen weer een impuls geven aan onze lokale economie."

Wethouder Anke Klein (Cultuur) kijkt naar de culturele activiteiten. Onder meer verzorgd Utrecht Marketing de Culturele Zondagen: "Utrecht Marketing heeft laten zien, dat zelfs op het moment dat echt samenzijn nog op zich laat wachten, het mogelijk is om kunst en cultuur dichtbij mensen te brengen. Met onder andere de viering van Utrecht 900 jaar in 2022 en Welkom in de Wijken wordt samen met de stad gewerkt aan een aanbod waar iedereen van kan meegenieten."

Marketing én uitvoering

Met het verlengen van de meerjarenopdracht continueert Utrecht Marketing de werkzaamheden die de organisatie uitvoert sinds 2017. Zo blijft Utrecht Marketing verantwoordelijk voor de exploitatie van de Domtoren, de Culturele Zondagen, de Uitagenda en bewoners- en bezoekerscampagnes. Ook blijft Utrecht Marketing zich inzetten voor kleine culturele instellingen en ondernemers. In 2022 is Utrecht Marketing intensief betrokken bij de viering van 900 jaar stadsrechten en de Vuelta.
Trefwoorden: Utrecht, dmo, marketing, opdracht, beleid, economie, cultuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...