Geplaatst op: 14-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Humoristische all inclusive campagne Terschelling wint Best Digital Marketing Campaign

Humoristische all inclusive campagne Terschelling wint Best Digital Marketing Campaign
De satirische online promotiecampagne ‘Terschelling All-Inclusive’ heeft verrassend de X. Festival Award gewonnen in de categorie ‘Best Digital Marketing Campaign’. Het bleef de favoriete Visit Greenland en VisitDenmark voor.

"Fantastisch voorbeeld hoe je humor in een campagne verwerkt", aldus de jury. "Een prachtig eerbetoon voor de kortlopende maar kernachtige campagne, die met een bescheiden budget tot stand kwam", zegt een opgetogen Isabel Mosk, die in opdracht van de marketingorganisatie TerschellingPartners verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de campagne. 

De kleine bestemming Terschelling was genomineerd met twee toeristische grootmachten als Visit Greenland en VisitDenmark. De bekendmaking was vrijdagavond 10 december aan het slot van het X. Festival, georganiseerd door Digital Tourism Think Tank.



De campagne

In september jl. kreeg Terschellinger Sil landelijke bekendheid met de promotie van de allereerste All-Inclusive vakantie op het Friese waddeneiland. De online campagne scoorde in korte tijd als een dolle op alle social mediakanalen. Het succes werd ook internationaal opgemerkt. In de video spoorde ondernemer en eilander Sil Cupido bezoekers met een vette knipoog aan in het najaar een All-inclusive arrangement naar Terschelling te boeken. De hilarische beelden vol cliché’s leidden naar de onthullende landingspagina Terschellingallinclusive.nl als onderdeel van de website Terschelling.site, met de pay-off: All-inclusive? Terschelling heeft precies wat je zoekt. 

Effect

De reacties waren uitsluitend positief en de campagne genereerde zo’n 5 miljoen impressies. Dit leidde in een tijdbestek van amper vier weken tot 45.000 bezoeken aan de campagnewebsite en bijna 12.000 bezoeken aan het ‘Plan je reis’-gedeelte van Terschelling.site. Het feitelijke bezoek aan Terschelling nam in oktober van dit jaar met 5-10% toe ten opzichte van 2018 t/m 2020. 

Samenwerking

Sherpa’s Stories (Isabel Mosk) was verantwoordelijk voor concept, creatie en strategie, in opdracht van marketingorganisatie TerschellingPartners. De campagne kwam tot stand in samenwerking met:
Commercial concept/video – JWSchram.nl
Website – Bootschap.nl
Design - Concepticus.nl
Online marketing – Redonlinemarketing.nl
Social media – BrandsMatters.nl
Projectleiding – Plus3 (Thomas Sprangers).
Topics:Marketing
Trefwoorden: campagne, online, marketing, communicatie, all inclusive, Wadden

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...