Geplaatst op: 20-01-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?

Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?
Afbeelding van Artheos via Pixabay

MarketingOost heeft qua communicatie en pr een succesvol jaar achter de rug. Bezoek, bereik en engagement groeiden fors. Dat laat deze Overijsselse DMO zien in haar online rapportage.

Website

MarketingOost heeft in 2021 ruim een half miljoen sessies op haar website VisitOost geregistreerd. Dat zijn er veel meer dan een jaar eerder toen 350 duizend sessies werden genoteerd. Populaire maanden op de website waren april, juli en augustus met respectievelijk 63, 73 en 83 duizend sessies. Die bezoeken leidden tot 109 duizend leads naar ondernemers die overnachtingen aanbieden, 26 duizend leads naar dagrecreatieve bedrijven en 14 duizend downloads van routes. 

Print en socials

Ook in publicaties van anderen scoorde de DMO. Overijssel stond in 71 publicaties centraal met een potentieel bereik van 37,4 miljoen consumenten. Online werden de advertenties van VisitOost 2,9 miljoen keer vertoond met een clickrate van 27%. Het bereik op sociale media was verre malen groter met een totaalbereik van 7,5 miljoen, een clickrate van 15%  De belangrijkste kanalen zijn Facebook, Youtube, Instagram en Pinterest. 

De hele rapportage is hier in te zien.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo', Overijssel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...