Geplaatst op: 31-01-2022
Auteur: NRIT redactie

De 4 beste voordelen van promotionele producten voor je bedrijf

De 4 beste voordelen van promotionele producten voor je bedrijf
Promotionele artikelen helpen onder meer bij leads.
Door promotionele artikelen strategisch te gebruiken en door er een campagne omheen te bouwen of door het artikel af te stemmen op een thema van een evenement, kun je leads, verkopen, klantloyaliteit en/of merkbekendheid van je bedrijf vergroten. 

Als je geïnteresseerd bent in een geweldige manier om je merk geliefd te maken bij je potentiële en huidige klanten, dan is het dus zeker een aanrader om gebruik te maken van de promotionele producten. Je kunt ze bovendien laten bedrukken met het logo van je bedrijf, wat bijvoorbeeld bij bidons mogelijk is. Door dit te doen, zal je de onderstaande voordelen van de promotionele producten optimaal kunnen ervaren als ondernemer. 

Budgetvriendelijke marketingtool

Promotionele producten zijn kosteneffectief in vergelijking met andere populaire vormen van reclame, met name media, wanneer je probeert je merk op te bouwen. De meeste merkartikelen maken gebruik van mond-tot-mondreclame om de kosten per vertoning te verhogen. Aangezien promotionele producten doorgaans van de ene persoon op de andere worden doorgegeven, zal je merkreputatie enorm profiteren van meer vertoningen. Bidons bedrukken met je logo kun je hier bijvoorbeeld voor gebruiken. Mensen zullen hopelijk deze waterflesjes blijven gebruiken waardoor ze ervoor zorgen dat meer mensen je logo zien, wat je merkherkenbaarheid en -reputatie naar alle waarschijnlijkheid zal bevorderen. 

Beter dan visitekaartje

Promotionele producten geven een unieke en creatieve flair aan reclamecampagnes. Er zijn zoveel opties voor de items waar je je naam op kunt zetten. Hoewel er altijd een plaats is in marketing voor een visitekaartje, gaan promotionele producten absoluut nog een stap verder. Ze zullen de komende jaren worden gebruikt en tentoongesteld, kunnen worden aangepast aan je specifieke doelmarkt en laten de creativiteit van je bedrijf schitteren. Hierdoor alleen al moet je bijvoorbeeld bidons laten bedrukken met het logo en de slogan van je onderneming, waar je vervolgens echt van zult profiteren.

Leads en omzet genereren

Promotionele producten zijn meer dan branding tools, het zijn zelfs ware lead generators. Deze artikelen hebben namelijk bewezen een langdurige indruk op klanten te maken. Sterker nog, zes op de tien mensen bewaren promotionele producten tot wel twee jaar! Twee jaar lang zullen ze dan dus eigenlijk gratis reclame maken voor je bedrijf, wat hopelijk leidt tot meer leads en daardoor ook tot meer omzet voor je onderneming. Promotionele producten kun je dan ook uitstekend hiervoor inzetten. 

Val op tussen concurrenten

Omdat ze uniek zijn, helpen promotionele producten je bedrijf zich te onderscheiden van je concurrenten en maken ze het voor klanten gemakkelijker om je merk direct te herkennen zodra ze je logo zien. Als het item iets nuttigs is, zullen klanten het vaak zien en aan je denken wanneer ze het gebruiken. Vijfentachtig procent van de mensen doet zaken met de gever na ontvangst van een promotieartikel. Ook hierdoor kun je dus meer leads en omzet genereren met behulp van de promotionele producten. Zo is het zelfs mogelijk om klanten bij je concurrentie weg te snoepen, waar je vervolgens zelf de vruchten van plukt! 

Trefwoorden: lead, loyaliteit, sales, marketing, promotie, bidon

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...