Geplaatst op: 01-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika
Afbeelding van Dimitris Vetsikas via Pixabay

Toerisme Vlaanderen gaat haar buitenlandstrategie aanpassen. De focus komt te liggen op de Europese en Amerikaanse markt. Het kantoor in China en de vertegenwoordiging in Brazilië worden gesloten. De activiteiten op de Aziatische markt worden voortaan aangestuurd vanuit een Azië-desk te Brussel.

Toerisme Vlaanderen past haar strategie aan vanwege de pandemie maar er is ook een inhoudelijke reden. De organisatie wil internationale bezoekers ook meer benaderen vanuit hun passie of voorliefde voor één of meerdere thema’s of verhaallijnen.

Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "De beslissing om het buitenlandkantoor in China en het representation office in Brazilië te sluiten, hebben we niet over één nacht ijs genomen. Die markten blijven ook op onze radar staan. Maar om efficiënter in te spelen op interessante opportuniteiten of ingrijpende marktwijzigingen, hertekenen we onze buitenlandse werking. Wanneer we merken dat de markt zich herstelt, kunnen we de intensiteit van onze activiteiten voor bepaalde markten weer verhogen, specifiek in functie van onze marketingstrategie en de thema’s waarvoor er een actieve passiegroep is”.

Veel verandert er niet aan de huidige buitenlandse werking in Azië en de promotionele ondersteuning die Vlaamse vakantiemakers daar mogen verwachten: Toerisme Vlaanderen blijft actief op de Aziatische markt en zet de lopende partnerships in Azië verder. Alleen wordt die werking voortaan aangestuurd via een Azië-desk te Brussel. In de Scandinavische landen en Rusland werken ze al enige tijd zo, met respectievelijk een Scandinavische en Russische desk die vanuit het hoofdkantoor de activiteiten coördineren.

Link: https://toerismevlaanderen.be/nieuws/toerisme-vlaanderen-herorganiseert-buitenlandse-werking
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, marketing, belgie, Vlaanderen, promotie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...