Geplaatst op: 11-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON heeft onder het domein recron.nl een eigen vakantieportal voor dag- en verblijfsrecreatie gelanceerd. De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Voor de watersportbedrijven is portal hiswa.nl al langer actief. 

Met de lancering van recron.nl zet HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, een belangrijke stap in de online recreatiemarkt. Het is het eerste brede recreatieplatform van Nederland. Op de website vinden bezoekers niet alleen campings, vakantiewoningen en groepsaccommodaties maar ook dagrecreatiebedrijven zoals attractieparken en outdoorbedrijven. Alle RECRON Erkende Bedrijven die lid zijn van HISWA-RECRON staan erop.

Ruimte op de markt

De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Dit stelt projectleider Online Marketing Jan Ybema van HISWA-RECRON vandaag tijdens de lancering van recron.nl. De keuze voor de naam Recron ligt voor de hand omdat dit al een gevestigde naam is in de recreatiemarkt én een hoge domeinrating kent waardoor deze snel goed online vindbaar is. Recron.nl is 100% eigendom van HISWA-RECRON. De brancheorganisatie voert nu twee A-merken: RECRON voor de recreatie en HISWA met hiswa.nl voor de jachtbouw en watersport.

Top 3-positie

Het doel is een top 3-positie in de online markt te behalen. Juist het brede aanbod zorgt ervoor dat zowel consumenten als zakelijke klanten snel de juiste recreatieaanbieder vinden. Het aanbod van tienduizenden recreatiemogelijkheden maakt het interessant voor consumenten om recreatieaanbieders te vergelijken en te boeken. Het boeken gebeurt rechtstreeks bij de recreatiebedrijven zelf zodat klanten weten dat ze altijd de beste prijs krijgen.

Het eerlijke boekingsverhaal

Ybema: "Dit is een nieuwe uitdagende stap voor ons. We hoorden de afgelopen jaren dat veel leden niet te spreken zijn over de macht van grote internationale boekingsplatforms en de kosten de pan uitrijzen. Het is daarom van strategisch belang dat we hier met recron.nl een platform tegenover zetten waar de ondernemers het zelf voor het zeggen hebben. Omdat er altijd rechtstreeks geboekt wordt bij het bedrijf zelf, worden mensen niet bestookt met oneigenlijke marketingtrucs zoals nog x-plekken beschikbaar terwijl er nog ruimte genoeg is. Dit platform is immers non-profit en is van, voor en met de aangesloten leden zelf. We zijn nu klaar met de eerste fase. Het komende jaar werken we samen met de leden verder aan boekingsmogelijkheden zodat we het voor consumenten nog aantrekkelijker maken.”

Betrouwbaar en onafhankelijk

Recron.nl onderscheidt zich verder in de markt omdat alle hier getoonde bedrijven – RECRON Erkende Bedrijven – lid zijn van HISWA-RECRON. Dit betekent dat ze het RECRON-keurmerk voeren, dat staat voor betrouwbaarheid, zekerheid en kwaliteit. Deze bedrijven hanteren verplicht de consumentvriendelijke RECRON Algemene Voorwaarden waar een onafhankelijke geschillenregeling aan is gekoppeld. HISWA-RECRON richt zich daarom op consumenten en bedrijven die bij  betrouwbare recreatiebedrijven willen boeken.

Link: https://www.recron.nl
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, brancheorganisaties

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.
12/11/24
Handboek voor helden
Ede Marketing heeft een activiteitenboek gelanceerd speciaal bedoeld voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Kinderen ontdekken met fascinerende verhalen, puzzels en uitdagende opdrachten de militaire geschiedenis van Ede.
12/11/24
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
12/11/24
Exclusief voor leden
Prima derde kwartaal voor Nederlandse logiesaccommodaties
In het derde kwartaal van 2024 hebben Nederlandse logiesaccommodaties zowel meer gasten als overnachtingen gerealiseerd, vergeleken met dezelfde periode in 2023 en 2019. Dat blijkt uit de nieuwste gegevens uit de Statistiek Logiesaccommodaties van het CBS.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...