Afgelopen donderdag werd de online bijeenkomst 'Young professionals in tourism' gehouden. Zac Woolfitt presenteerde enthousiast de meerwaarde van een educatief lab. "Wicked problems" bij Sail Amsterdam, de Beemster en het Recreatieschap Noord-Holland zijn door studenten opgepakt.
Dit lab is een netwerk maar het is ook een fysiek punt waar studenten, coaches en onderzoek elkaar kruisen. Dat levert mooie ervaringen op voor studenten. Het vormt een stapsteen om betere young professionals te leveren.
Hoe kijken de studenten naar het lab? Twee studenten vertellen over hun projecten.
Young professionals in tourism is de derde in de serie van vier inspiratiesessies. Deze online inspiratiesessie wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden en HZ University of Applied Sciences. Partner voor de inspiratiesessies is Kennisnetwerk Destinatie Nederland.
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.