Geplaatst op: 10-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Weert Marketing staat op

Weert Marketing staat op
Het logo van Weert Marketing.
'Weert Marketing' heet de nieuwe Weerter citymarketing-organisatie. Tijdens een feestelijke kick-off maakte wethouder Tessa Geelen woensdag 9 maart het bestuur, de naam en het logo van de nieuwe organisatie bekend. Weert Marketing gaat samen met inwoners, partners en ondernemers bouwen aan het merk Weert.

Tijdens de kick-off werden de nieuwe bestuursleden van de stichting Weert Marketing gepresenteerd. Cindy Ras is bestuursvoorzitter. Zij wordt voorgedragen aan het college en daarna volgt de officiële benoeming. De overige bestuursleden zijn Lide Chung, Jos Coumans, Adri Gakeer en Dick Voets. De plek voor de kunst- en cultuursector is nog vacant. Ook een onafhankelijke penningmeester wordt nog gezocht.

Van centrum tot buitengebied

Het bestuur gaat samen met een enthousiast team aan  de slag om Weert op de kaart te zetten. Wethouder Tessa Geelen haalt het belang van citymarketing aan: "Weert heeft op allerlei vlakken veel te bieden voor inwoners, bezoekers en bedrijven; zowel in onze binnenstad, als in de wijken, vijf dorpen en het buitengebied. Met een nieuwe aanpak rondom citymarketing maken we onze sterke punten zichtbaar. We zetten in op één duidelijk verhaal naar buiten, zodat meer mensen kiezen voor Weert, nu en in de toekomst.”

Logo vangt identiteit

Tijdens de bijeenkomst gaf Tessa Geelen het logo voor citymarketing in Weert in ‘bruikleen’ aan het nieuwe bestuur. Het nieuwe logo en de verdere huisstijl zijn een vertaling van de identiteit van Weert en passen binnen de in april vorig jaar vastgestelde strategische visie ‘Bouwen aan Weert 2030 - Verwonder je in de groene thuishaven Weert’. Vier kernbegrippen ‘hartelijk, teamspeler, ontdekken en waarderen’ gaan in de marketing van Weert een grote rol spelen. Geelen: "Samen met een gespecialiseerd marketingbureau (bureau Respons, red.) zijn er diverse interviews, werksessies en brainstormbijeenkomsten gehouden met stakeholders om de identiteit van Weert in beeld en woord te vangen”.

Trefwoorden: DMO, citymarketing, regiomarketing

CELTH





||| Nieuws |||

30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...