Groeiende vraag naar zeilcursussen
Leren varen en zeilen is populairder dan ooit. HISWA-RECRON, de ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, merkt dat het aantal boekingen bij aangesloten zeil- en vaarscholen flink stijgt. Wie deze zomer nog een zeil- of vaarcursus wil volgen, moet snel zijn.
De groeiende vraag naar vaaropleidingen, zeilkampen of -cursussen wordt ingegeven door de stijgende populariteit van de watersport in het algemeen. Sinds de coronacrisis is de watersport bezig aan een stevige opmars. Maar liefst 3,4 miljoen Nederlanders beoefenden in 2021 een vorm van watersport bleek onlangs uit onderzoek van Waterrecreatie Nederland en NBTC. Daaronder zijn veel nieuwe watersporters die weinig of geen ervaring hebben op het water. Met name die doelgroep klopt aan bij een van de 35 HISWA Erkende Zeil- en Vaarscholen in Nederland. Deze bedrijven zijn aangesloten bij de Commissie Watersport Opleidingen (CWO). Dat betekent dat ze aan strenge kwaliteits- en veiligheidseisen moeten voldoen. De CWO verstrekte in 2021 bijna 25.000 diploma’s en vorderingsstaten. Dat is een groei van 140 procent ten opzichte van 2019. CWO-diploma’s zijn er in verschillende watersportdisciplines, zoals (jeugd)zeilen, jachtvaren, windsurfen en catamaranzeilen.
Uit een rondgang langs enkele zeilscholen blijkt dat de stemming zeer positief is en de boekingen voorlopen op vorig jaar. Zo ook bij Zeilschool Aquavitesse uit Bruinisse: "De animo voor zeilopleidingen is erg groot. Sinds de coronapandemie willen steeds meer mensen het varen onder de knie krijgen. Het populairst zijn onze privélessen, die vooral de nieuwe, beginnende watersporters boeken.
Link: https://www.hiswa.nl/leren-varen/zeilschool-of-vaarcursus-boeken?utm_medium=email
Trefwoorden: Zeilcursus, vaarcursus, vaarbewijs
|
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
25/11/24
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
|
25/11/24
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
|
25/11/24
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
|
25/11/24
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
|
22/11/24
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
|
22/11/24
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|