Podcast luisteren neemt toe - kansen in de communicatiemix
Sterke groei luisteraars podcasts in 2022. Grafiek: GfK.
Ben je voor je vakantiepark, attractie of erfgoed bezig met marketingcommunicatie, dan wil je meer aandacht geven aan die relatief nieuwe loot in de communicatiemiddelen, de podcast. Het bereik groeit. Ongeveer 3 miljoen mensen luisteren jaarlijks naar een podcast, en dat groeit snel.
De groei van het aantal luisteraars is vooral gebeurd in het afgelopen jaar. Wat gemeten is, dat zijn de commerciële podcasts van enkele grote partijen. Daardoor kan het luisteren naar podcasts veel breder zijn dan uit deze cijfers blijkt. Onder meer zijn de populaire podcasts van NRC nog niet meegenomen in dit onderzoek. Er valt veel te zien in dit onderzoek, zoals man/vrouw verschil en de echte hoogvliegers in content. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Leisure, Marketing, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: podcast, communicatie, marketing, content, online, vakantiepark, erfgoed, attractie