Grote kansen voor campings op Duitse markt
De grote golf aan Duitse kampeerders moet nog komen. Volgens onderzoek dat ADAC naar buiten brengt plant 37% van de Duitsers een kampeervakantie voor augustus. Campings doen er goed aan om hun online boekbaarheid op orde te hebben omdat maar liefst 68% het belangrijk vindt om online te kunnen boeken. Voor het onderzoek Caravaning Business Insights 2022 zijn ruim 10.000 Duitsers ondervraagd. KeuzecriteriaMeer dan twee derde (68%) van de respondenten vindt het belangrijk tot zeer belangrijk om online te kunnen boeken. Voor 34% van hen is dit zelfs zeer belangrijk. Andere belangrijke keuzecriteria zijn de aanwezigheid van wifi (34%) en zwemgelegenheid (37%).
VakantieperiodeBelangrijkste vakantiemaanden voor Duitse kampeerders zijn juli (25%), augustus (37%) en september (20%). Dat gecombineerd met de wens om online te kunnen boeken maakt het bijzonder interessant voor campings om hun online beschikbaarheid aan te bieden.
MarktomvangVoor Nederland campings zijn Duitse gasten heel interessant. Van alle buitenlandse gasten kwam in 2021 bijna 80% uit Duitsland. In de totale gastenmix zijn Nederlandse gasten met een aandeel van 87% dominant. Voor corona lag dat op 69% en waren Duitse gasten met een aandeel van 75% op de buitenlandse markt ook al belangrijk. Toen kwamen maar liefst 994.000 Duitse kampeerders jaarlijks naar Nederland.
Link: https://www.adac-camping.de
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kamperen, Duitsland
|
|
23/12/24
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
|
23/12/24
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
|
23/12/24
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
|
20/12/24
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
|
20/12/24
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
|
20/12/24
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
|
20/12/24
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
|
20/12/24
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
|
|
04/01/25
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
|
08/01/25 t/m 09-01-25
Vakantiebeurs is het grootste reisevenement van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
|
27/01/25
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
|