Geplaatst op: 05-07-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Grote kansen voor campings op Duitse markt

Grote kansen voor campings op Duitse markt

De grote golf aan Duitse kampeerders moet nog komen. Volgens onderzoek dat ADAC naar buiten brengt plant 37% van de Duitsers een kampeervakantie voor augustus. Campings doen er goed aan om hun online boekbaarheid op orde te hebben omdat maar liefst 68% het belangrijk vindt om online te kunnen boeken. Voor het onderzoek Caravaning Business Insights 2022 zijn ruim 10.000 Duitsers ondervraagd.

Keuzecriteria

Meer dan twee derde (68%) van de respondenten vindt het belangrijk tot zeer belangrijk om online te kunnen boeken. Voor 34% van hen is dit zelfs zeer belangrijk. Andere belangrijke keuzecriteria zijn de aanwezigheid van wifi (34%) en zwemgelegenheid (37%). 

ADACCampingOnderzoek


Vakantieperiode

Belangrijkste vakantiemaanden voor Duitse kampeerders zijn juli (25%), augustus (37%) en september (20%). Dat gecombineerd met de wens om online te kunnen boeken maakt het bijzonder interessant voor campings om hun online beschikbaarheid aan te bieden. 

ADACCampingOnderzoek


Marktomvang

Voor Nederland campings zijn Duitse gasten heel interessant. Van alle buitenlandse gasten kwam in 2021 bijna 80% uit Duitsland. In de totale gastenmix zijn Nederlandse gasten met een aandeel van 87% dominant. Voor corona lag dat op 69% en waren Duitse gasten met een aandeel van 75% op de buitenlandse markt ook al belangrijk. Toen kwamen maar liefst 994.000 Duitse kampeerders jaarlijks naar Nederland. 

Link: https://www.adac-camping.de
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kamperen, Duitsland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...