Geplaatst op: 21-07-2022
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Campagne richt zich op Duitsland en België

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) wil de komende drie jaar met de campagne ‘Bring Yourself. We’ll do the same’ waardevolle bezoeken stimuleren. De campagne richt zich op Duitsland en België. In 2022 staan drie thema’s centraal: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design.

De campagne ging op 23 juni officieel van start op het centraal station van het Belgische Antwerpen en het Duitse Mönchengladbach. Voorbijgangers kregen de mogelijkheid om spontaan in de trein te springen naar Nederland. Met een hologram van bekende en minder bekende Nederlanders werden Duitsers en Belgen geïnspireerd met het rijke aanbod van de bestemming Nederland. Uiteindelijk reisden twee Belgische koppels en een Duits koppel naar Den Haag, Eindhoven en Flevoland af voor een programma vol verrassingen. Een impressie van de dag staat op YouTube.


Uitgangspunt campagne

Met de campagne zegt het NBTC ‘hoe meer jij jezelf bent en van jezelf laat zien, hoe meer wij jou kunnen bieden en verrassen. Dat maakt jouw bezoek mooier, rijker en waardevoller.’ Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: "Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken, inspireren en aandacht krijgen voor Nederland als bestemming met behulp van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau.” Het uiteindelijke doel is om waardevolle bezoeken te stimuleren. "Daarmee bedoelen we dat we bezoekers willen bereiken die openstaan voor een inspirerende boodschap en daarmee een positieve impact hebben op bestemming Nederland. Met dit concept bieden we de komende jaren inspiratie en activatie rondom onze unieke bestemming Nederland.”

Partners

De campagne, die is opgezet in samenwerking met creative agency DAWN, is grotendeels uit subsidie gefinancierd maar er zijn ook partnermogelijkheden. Momenteel zijn er drie partners in de campagne: Hanzesteden, de Kastelen en Deutsche Bahn. Van Dam: "Het NBTC wil samen met de partners werken aan marketingactiviteiten die een bijdrage leveren aan de duurzame bestemming Nederland. Dat betekent dat we met name andere en minder bekende plekken in Nederland naar voren brengen.”

Volgens Nik Smit, directeur van Almere City Marketing, biedt de Bring Yourself-campagne van het NBTC mogelijkheden: "Het biedt ons de kans om de ontwikkeling van Almere als Greener City nog beter onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Op safari met de boswachter door de Oostvaardersplassen, overnachten in kleinschalige B&B’s tussen de wijngaarden in Oosterwold en de recreatieve mogelijkheden zoals fietsen door de natuur kunnen wij zo nog beter in de spotlight zetten.”  

Link: https://www.nbtc.nl/nl/site/samenwerken/campagnes.htm
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, campagnes

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

17/01/25
Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
17/01/25
Exclusief voor leden
MarinaParken breidt uit met overname Camping de Eenhoorn
MarinaParken heeft Camping de Eenhoorn in Schardam overgenomen en gaat deze verder exploiteren onder de naam MarinaPark Bad Markermeer. Deze locatie aan het Markermeer wordt daarmee het zesde vakantiepark in de portfolio van MarinaParken.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.

||| Agenda |||

18/01/25 t/m 19-01-25
18/01/25 t/m 19-01-25: Camperbeurs
Op donderdag 18 en vrijdag 19 januari 2025 vindt in het Autotron Rosmalen de Camperbeurs plaats.&nbs...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...