Geplaatst op: 19-10-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Lancering Inlimburg campagne

Lancering Inlimburg campagne

Op 18 oktober jl. vond de lancering plaats van de nieuwe Inlimburg campagne gericht op hoofdzakelijk de Duitse markt. Gedeputeerde Stephan Satijn van de Provincie Limburg droeg tijdens deze lancering de uitvoering van de campagne Inlimburg over aan de Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL). Hierin hebben de vier regionale promotie-organisaties in Limburg, te weten Visit Zuid- Limburg, Maastricht Marketing, Limburg Marketing en Visit Noord-Limburg zitting.


Met deze campagne wordt de toeristische marketingstrategie van Limburg verder vormgegeven met als doel Limburg meer bekendheid te gaan geven in het bijzonder op de Duitse markt, zodat Limburg weer een ‘top of mind’ bestemming wordt ook aan de andere kant van de grens. En dan met name gericht op de Duitsers woonachtig in de regio’s Noord-Rijn-Westfalen, Hessen en Rijnland Palts.


Limburg wordt daarbij als een aantrekkelijke ‘dichtbij’ bestemming voor de Duitser gepositioneerd, met een divers en compact vrijetijdsaanbod. Om dit tot uiting te brengen zijn door de uitvoerende promotie-organisatie SVL een vijftal overkoepelende thema-belevingen leidend gemaakt, namelijk:


1. de unieke Lange afstand fietsroute langs de Limburgse Maas;
2. het rijke culinaire aanbod van de streekkeuken in de diverse toprestaurants; 3. de vele outdoor- en slechtweer voorzieningen;
4. de levendige steden met hun vele unieke evenementen;
5. het unieke aanbod op het gebied van bezinning, pelgrimage, spa en ayurveda.


Met deze thema’s wordt het meerdaags verblijf verder gestimuleerd, dat sinds de coronajaren een behoorlijke daling te zien gaf (van ruim 3 miljoen Duitse gasten in 2021 naar zo’n 1.6 miljoen Duitse (verblijfs)gasten in 2021). Dit met als gevolg tevens een behoorlijke daling van het aantal toeristische overnachtingen in 2021 t.o.v. de jaren ervoor met maar liefst 58%.


Met de financiële steun van de Provincie Limburg is ter ondersteuning van het totale vrijetijdsveld in Limburg, een gezamenlijke marketingcampagne voor Duitsland opgezet onder de noemer ‘Limburg an der Maas’ met als pakkende slogan ‘enjoy like a Limburger’. De Maas als verbinder tussen de gast en het uitgebreide aanbod. Met ‘enjoy like a Limburger’ krijgt de campagne een brede en internationale uitstraling en wordt de gast meegenomen in het leven van de ‘locals’ in Limburg. Limburg is niet zo maar een bestemming, Limburg is een gevoel dat we willen overdragen aan de Duitse gast. ‘Enjoy en relax’ als een Limburger!


De campagne en de diverse belevenissen worden in Duitsland onder de aandacht gebracht via onder meer de (Duitse) website van inlimburg.com, een op maat gemaakte social media- en ‘branded player’ campagne met korte campagnefilmpjes in diverse Duitse media, een pagina-groot artikel in de grootste Duitse kranten in de regio Noord-Rijn-Westfalen (3 maanden lang elke zaterdag), diverse persreizen en een ‘roadtrip’ langs de Limburgse Maas. Daarnaast worden diverse blogs en artikelen geplaatst op de website inlimburg.com en worden influencers en pers van passende mediakanalen uitgenodigd in Limburg om te publiceren over hun belevenissen.

Trefwoorden: Campagne, Limburg

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

06/09/24
Den Haag is Royal in september
De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
06/09/24
130 hectare bijzondere natuur in de Elster Buitenwaarden
Provincie Utrecht, Rijkswaterstaat, Utrechts Landschap, Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden en de gemeente Rhenen hebben gezamenlijk 130 hectare natuur in de Elster Buitenwaarden hersteld. Het gebied is open voor recreanten.
06/09/24
Exclusief voor leden
Stijging inkomen of koopkrachtherstel?
In 2024 zien we een historisch grote stijging van de reële inkomens. De inflatie daalt namelijk flink en de lonen stijgen door is de verwachting van bank ING. De consumptie zal niet makkelijk stijgen. Hoe zit dat?
05/09/24
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo toont fabelwezens
De dieren van Burgers Zoo in Arnhem krijgen tijdelijk concurrentie van heel bijzondere dieren, van fabeldieren.
05/09/24
Schiphol hoeft minder te krimpen
Luchthaven Schiphol hoeft van de Nederlandse regering minder te krimpen dan eerder was aangekondigd. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) heeft een definitief maatregelenpakket gepresenteerd om het geluid rond Schiphol terug te dringen en de rechtsbescherming van omwonenden te herstellen
05/09/24
Overheid rekent zichzelf te rijk met btw-verhoging op logies
De voorgenomen btw-verhoging voor de logiessector levert bij lange na niet de verwachte belastingopbrengst op, heeft een negatief effect op andere belastingopbrengsten en raakt de hele vrijetijdssector sterk.
04/09/24
Symposium voor duurzame vis op Horecava 2025
Een symposium dat zich richt op chefs die willen ontdekken hoe ze op een verantwoorde manier met vis om kunnen gaan.
04/09/24
Scary Prairie en Western Nightmares keren terug naar Slagharen
Na het succes van vorig jaar keren de Halloween-events dit najaar terug in Slagharen met een uitgebreider programma.

||| Agenda |||

10/09/24
10/09/24 t/m 10-09-24: Horwath HTL Hotel Event 2024
Op de Tweede Dinsdag van September (dat is 10 september) organiseert Horwath HTL het Hotel Even...
23/09/24
23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
27/09/24
27/09/24 t/m 27-09-24: Masterclass voor Startende Reisorganisaties
De VvKR organiseert op vrijdag 27 september in Nieuwegein de zesde Masterclass voor Startende Reisor...
01/10/24
01/10/24 t/m 01-10-24: De Legacy van Themajaren
Op dinsdag 1 oktober organiseert Netwerk Citymarketing Nederland de bijeenkomst ‘Legacy van themaj...