Geplaatst op: 04-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: nRIT Media

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle inspirerende broedplaats voor zakelijke bijeenkomsten

Zwolle is niet alleen een populaire bestemming onder toeristen en citytrippers, ook de zakelijke markt ondervindt dat Zwolle een inspirerende stad is. Een plek waar het goed zaken doen is en waar gouden ideeën ontstaan. Congresregio Zwolle lanceert hiervoor de nieuwe brandvideo ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ met als belangrijke doelstelling het vergroten van het aantal congressen en zakelijke bijeenkomsten in de stad en de regio.

 

Economische topregio

Zwolle is een stad vol ambitie. Met de sterke sectoren ICT en e-commerce, health en de creatieve en slimme maakindustrie streeft de Regio Zwolle ernaar om uit te groeien tot economische topregio van Nederland. Daarbij zijn zakelijke bijeenkomsten een belangrijke motor voor de economie en werkgelegenheid. Maar congressen dragen, volgens recent onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, naast de economische positie ook bij aan de maatschappelijke doelstellingen van de stad, door de positieve bijdrage op lange termijn. Uit onderzoek blijkt eveneens dat het aantal grootschalige evenementen zal afnemen wat meer kansen biedt voor middelgrote steden en venues. Dit biedt kansen voor Zwolle met een aanbod in de regio van 120 zalen en geschikt voor bijeenkomsten tot 3.000 personen.


 

Hanzestad

Zwolle heeft een rijk Hanze-verleden. "Het historische decor, de kennis in de regio én de meest moderne faciliteiten vormen de perfecte combinatie voor succesvolle congressen en vergaderingen. Zwolle stimuleert zakelijke creativiteit en inspiratie en biedt een broedplaats voor nieuwe ideeën”, zegt Kitty Onder de Linden van Congresregio Zwolle. De stad en regio zijn ruim bedeeld met theaters, kerken, hotels en een stadion voor bijeenkomsten en vanuit de historische binnenstad van Zwolle is het een kleine stap naar het groene en waterrijke achterland vol rust en ruimte, waar gastvrijheid en oprechte aandacht nog heel vanzelfsprekend zijn.

 

Over Congresregio Zwolle

Congresregio Zwolle, onderdeel van MarketingOost, richt zich op de marketing en promotie van het zakelijk toerisme in de Regio Zwolle en fungeert als intermediair tussen opdrachtgever, locaties en overheden. Bij de nieuwe brandvideo werkte Congresregio Zwolle samen met de Gemeente Zwolle, Hotel Lumen, Zwolse Theaters, Theater Buitensoos en Hotel Mooirivier. Bekijk ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ op de website congresregio Zwolle.

 

Link: https://www.congresregiozwolle.nl
Trefwoorden: Congresreio, Hanzestad

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/12/24
Exclusief voor leden
Eerste foodlabel nationaal park in Van Gogh NP
Met recreatie kun je genieten van al het moois in het landschap.In het Van Gogh Nationaal Park gaat het een stap verder, eet je omgeving mooi.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
02/12/24
Amsterdamse hotels mogen niet meer uitbreiden
De gemeente Amsterdam heeft aangekondigd dat er per direct geen extra bedden meer mogen worden toegevoegd aan bestaande hotels. Dit besluit is onderdeel van een reeks nieuwe maatregelen om de groei van het aantal bezoekers te beperken en de overlast van massatoerisme tegen te gaan.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.

||| Agenda |||

03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...