Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

EuroParcs lanceert nieuwe televisiecampagne

‘Je hebt ‘t gevonden’ wordt de nieuwe slogan van EuroParcs in de commercial die vanaf deze week te zien zal zijn op televisie. EuroParcs kiest voor het eerst voor een grote campagne op TV naast de offline en online activiteiten, om zoveel mogelijk doelgroepen te bereiken die een verblijf op een vakantiepark overwegen. ‘De naamsbekendheid van EuroParcs is de laatste jaren, mede door het hoofdpartnerschap van Feyenoord, enorm gegroeid,’ zegt Manager Marketing Marco Budding, ‘met de campagne willen we deze ontwikkeling een extra boost geven, zodat we onze top-of-mind positie vergroten bij mensen die een vakantie willen boeken.’

 

Breder publiek

Het creatieve team achter de nieuwe commercial bestaat uit het duo Robbert Dirksen en Serge van Wijngaarden. Zij kregen de opdracht om met de commercial niet alleen de naamsbekendheid verder te vergroten, maar bovendien de diversiteit aan aangeboden accommodaties naar voren te laten komen. ‘Met de commercial willen we een breder publiek bereiken, maar ook de grote variatie van het productaanbod van EuroParcs naar voren laten komen, van Tiny Houses tot luxe villa’s,’ verklaart Serge van Wijngaarden.

 

Voorkeur

Tot nu toe was EuroParcs nog slechts beperkt te zien op televisie. Marco Budding: ‘De reden dat wij voor een grotere aanwezigheid op televisie kiezen is dat we met dit medium naast alles wat wij offline doen als abri’s, printadvertenties en online marketing, net weer andere doelgroepen bereiken. Het zal bovendien onze naamsbekendheid verder verstevigen bij de doelgroepen die ons al kennen. Bij het boeken van een vakantie zal de naamsbekendheid van de aanbieder de doorslag geven. Hoe groter je bekendheid, hoe groter de voorkeur is mijn overtuiging.’ 

Naast een hogere naamsbekendheid is meer bezoekers trekken naar de website www.europarcs.nl ook een belangrijke doelstelling van de nieuwe campagne. Budding: ‘Het uiteindelijke doel is uiteraard om de omzet van geboekte vakantieverblijven verder te laten groeien. We zien dat gasten steeds vaker rechtstreeks boeken bij ons via de website en ons callcenter. Wij hopen door de campagne nog meer gasten op onze parken te mogen verwelkomen.’ 

 

Concept

Robbert Dirksen legt het concept van de commercial uit: ‘Een voetbal valt onverwachts in de tuin van een wat oudere gast op een EuroParcs-vakantiepark. De man gaat met de bal op zoek naar de eigenaar van de bal en komt op zijn zoektocht langs verschillende typen vakantiewoningen met gasten, totdat hij het meisje vindt van wie de bal is. Door de bal geven we meteen een kleine knipoog naar de link tussen EuroParcs en voetbal, zonder dat dit er dik bovenop ligt.’

De muziek bij de commercial is speciaal hiervoor gecomponeerd evenals de Engelse tekst die een vakantiegevoel oproept. 

 

Buitenland

De commercial zal, in versies van 40 en 20 seconden, voor het eerst te zien zijn tijdens het WK en veelvuldig in het nieuwe jaar op verschillende TV-kanalen. Ook in het buitenland waar EuroParcs actief is, zal de campagne worden ingezet. Behalve in de commercial en ondersteunende tag-ons zal de slogan ‘Je hebt 't gevonden’ ook te zien zijn in offline en online uitingen van EuroParcs en toegepast worden door EuroParcs Verkoop, de afdeling die vakantiewoningen verkoopt.

Trefwoorden: TV commercial, Vakantiepark, televisiecampagne

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...