ILT dwingt vliegtuigen op Schiphol om de hulpmotor uit te zetten
Vaste stroomvoorziening aanwezig maar niet operationeel
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft Schiphol de opdracht gegeven om, in samenwerking met andere sectorpartijen, begin maart 2023 met een actieplan te komen met concrete maatregelen om de hulpmotor, auxiliary power unit (APU) gebruik in de praktijk te verminderen.
Vliegtuigen die op Schiphol geparkeerd staan, na aankomst of vertrek van een vlucht, gebruiken te vaak de ingebouwde hulpmotor van het vliegtuig. De zogenoemde auxiliary power unit (APU) werkt op kerosine en veroorzaakt schadelijke uitstoot als stikstof, zwavel en (ultra)fijnstof. Ook geeft de APU geluidsoverlast. Daarom moet de APU zo min mogelijk aan staan in het belang van gezonde werkomstandigheden voor platformmedewerkers. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Beleid, Onderzoek, Reis & vervoer
Trefwoorden: Schiphol, duurzaam, hulpmotor, APU, beleid, management