Geplaatst op: 01-03-2023
Auteur: Marc Gerlings

Maak de sprong naar energiezuinig en klimaatvriendelijk toerisme

Maak de sprong naar energiezuinig en klimaatvriendelijk toerisme
Kijk op 16 maart Toerisme in de regio - balans en ontwikkeling\'.

De provincie Noord-Holland verstrekt een ton aan subsidie voor vitale vakantieparken. ‘Omdat ondernemers niet altijd in staat zijn een verduurzamingsslag te maken’. Hoe kan het wel? Op 16 maart zie je dat in de 2e LOTM uitzending.


Ja, dat wil ik zien en schrijf me in (gratis).

In die 2e uitzending gaan we op zoek naar duurzame energie voor vakantieparken en daarbij ook oplossingen om klimaatvriendelijk te ondernemen. Het zijn de grote issues in de sector waarin we streven naar klimaatneutraal toerisme. Dat is nog niet zo eenvoudig. Het vraagt om kennis, moed, geld maar ook nieuwe oplossingen. Simon Witt (HZ) vertelt over de kansen. Maar ook over wat er zo lastig aan is.

Simon Witt: "Met HZ werken we aan meerdere projecten tegelijkertijd in de toeristische sector aan oplossingen voor energie, klimaat en duurzaamheid. De wil is er bij bedrijven en overheden om goed om te gaan met het klimaat. We lopen ook tegen lastige punten aan. Met de brede kennis die we door alle initiatieven verzamelen kunnen we het bedrijfsleven en de overheid in de transitie helpen. Als regio Zeeland kijken we naar maatwerk dat past bij de eigen regio. Ik wil daar graag meer over vertellen in de LOTM-uitzending ‘Toerisme en de regio’ op 16 maart.”

Het gaat veel verder in de uitzending dan zonnepanelen gebruiken en transitie. Wat dat allemaal inhoudt? Dat is nog geheim. kijken dus. Schrijf je in en je ontvangt ook het Dossier ‘Toerisme en de regio’. Simon Witt is één van de vier sprekers in de uitzending.

Dat doe je met partners

De twee online uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april worden mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Trefwoorden: Trendcongres, uitzending, toerisme, energie, klimaat

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...