Terugkijken naar de online inspiratiesessie over toeristische ontwikkelingen in de regio
Kijk hier de online uitzending terug over toerisme in de regio. In de 1e online uitzending stond het toerisme in de stedelijke
omgeving centraal. Nu laten we vier sprekers aan het woord over toeristische
ontwikkelingen die juist de regio versterken.
Dat kan op verschillende manieren en lagen. Dat kan met storytelling, hoe je daarmee een Europese route ontwikkelt. Dit is een bijzondere visie op The Spanish Way
dat verbonden wordt aan het grote evenement Slag om Grolle.
Dat gaat om de toeristische beleving en daarmee een extra bezoekincentive met
Waddengastronomie voor Noord-Holland, Friesland en Groningen.
Duurzaamheid en energietransitie, net in de regio ontstaan hier verdiepende
projecten voor.
En waarom presentaties geven aan Zeeuwse gemeenteraden over toerisme? Dat
blijkt hard nodig, met verrassende inzichten over aanbod en vraag.
Kijken dus, interviews met Diana Korteweg Maris (Kenniscentrum Kusttoerisme),
Anke Arts (NHL Stenden), Simon Witt (HZ) en Almudena Gonzalez (Saxion).
Samen met partners
De twee online
uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april worden
mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool
Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of
Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie
Nederland.
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.