Geplaatst op: 07-06-2023
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

EuroParcs breidt aantal onbemande parkshops uit

EuroParcs breidt aantal onbemande parkshops uit

EuroParcs gaat tot einde 2023 door heel Nederland tien onbemande parkshops openen. Bezoekers kunnen in de winkels de belangrijkste dagelijkse boodschappen halen en bij een zelfscankassa afrekenen. De onbemande parkshop heeft een plek naast de receptie, zodat er tijdens de openingstijden van de receptie altijd iemand beschikbaar is voor vragen. In 2022 startte EuroParcs een pilot met twee onbemande parkshops op twee parken: EuroParcs Ruinen en EuroParcs Achterhoek (zie foto). De pilot sloeg zo aan, dat EuroParcs nu heeft besloten het concept verder uit te rollen.

Twee varianten

Er komen twee varianten, een voor parken zonder en een voor parken met een horecagelegenheid. Ellen Verburg, commercial concept manager bij EuroParcs. "Op parken zonder horecagelegenheid openen we een winkel waar gasten hun alledaagse boodschappen snel en gemakkelijk kunnen halen. Parken waar wel horeca aanwezig is krijgen een variant waar het aanbod vergelijkbaar is met assortiment dat je steeds vaker bij tankstations ziet. Dat bestaat hier vooral uit ontbijtproducten zoals verse broodjes, kleine maaltijden, snacks, borrelassortiment, koude en warme dranken en non-food.”

EuroParcs werkt bij de onbemande parkshops samen met Omise, een onbemande retail formule. Omise zorgt, onder meer met behulp van data, voor de bevoorrading van de winkels en het onder de aandacht brengen van de shops bij de gasten. De parkshops zijn voorzien van technologie in de vorm van narrowcasting en elektronische schaplabels.

Meer onbemande parkshops

Als het aan Verburg ligt worden er in de toekomst op nog meer parken onbemande parkshops geopend. "De onbemande winkels zijn een ideale oplossing omdat het personeel op het park wordt ontzorgd en we de gasten extra service bieden. Het concept met een compact aanbod van vooral eten en drinken leent zich uitstekend voor de iets kleinere parken, zonder uitgebreide horeca of bestaande supermarkt. De onbemande parkshops kunnen uitgroeien tot een plek waar bezoekers naast boodschappen ook een goede kop koffie halen of hun panini onder de grill kunnen leggen.”

Verburg verwacht in de toekomst vaker concepten aan te bieden waar geen of nauwelijks personeel voor nodig is om gasten de beste service te bieden. "Op sommige parken kunnen gasten nu al een supboard huren via een app en een code waarmee een kluis met daarin de sup geopend kan worden. Op het gebied van fun en entertainment zijn er ook verschillende activiteiten waarvoor alleen een app noodzakelijk is."

De connectie met het personeel blijft echter ook belangrijk, aldus Verburg: "Deze concepten bieden veel mogelijkheden. Tegelijkertijd vinden we het belangrijk dat onze gasten een connectie houden met het personeel en het gevoel hebben dat er altijd iemand in de buurt is om vragen te beantwoorden en te helpen als het nodig is.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, retail, vakantieparken, supermarkten, parkwinkels

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...