Schiphol bereikt 1 miljoen geboekte tijdsloten
1 miljoenste geboekte tijdslot voor de securitycontrole. Foto: Schiphol. Een tijdslot boeken heeft voordeel voor de passagier maar zeker ook voor de luchthaven.
De luchthaven is maar wat blij dat meer mensen een slot boeken.
Het boeken van tijdsloten voor de securitycontrole op Schiphol is redelijk succesvol.
Er zijn sinds maart meer dan een miljoen tijdsloten gereserveerd. De service om
snel door de beveiligingscontrole te gaan, werd deze week voor de miljoenste
keer gebruikt.
Het nietsvermoedende stel Willy en Leny Janssen - Jansen uit Uden maakte die
boeking om moeiteloos de securitycontrole te passeren, op weg naar hun
kerstvakantie-uitje op Bonaire. Zij werden door Schiphol verrast met gratis
toegang tot de luxe Privium Lounge.
Door gebruik te maken van een gereserveerd tijdslot, kunnen reizigers op een
zelfgekozen moment door de securitycontrole. Hierdoor weten ze precies hoe laat
ze bij de securitycontrole moeten zijn en hoeven ze niet te wachten. Tijdsloten
zijn drie dagen voor vertrek te reserveren via de website of
de app van Schiphol. Het laatste tijdslot dat een passagier kan boeken voor een
niet-Schengenbestemming is 90 minuten voor vertrek. Voor Schengenbestemmingen
is dit 60 minuten.
Cijfers- Sinds maart zijn er
ruim een miljoen tijdsloten door reizigers geboekt.
- Het meest populaire
tijdslot is 90-105 minuten voor vertrek.
- De meeste tijdsloten
binnen de Schengenzone worden geboekt door reizigers die vliegen naar
Barcelona, Malaga en Lissabon. De favoriete niet-Schengenbestemmingen van
passagiers met een tijdslot zijn Curaçao, Londen Heathrow en Dubai.
Kerstvakantie
Tijdens de kerstvakantieperiode –die vanaf 22 december tot en met 7 januari
loopt- verwacht Schiphol zo’n 3 miljoen passagiers die via de luchthaven
reizen. Dat is 30% meer dan in de kerstperiode van vorig jaar. Op drukke
dagen vertrekken er ruim 60.000 passagiers vanaf de luchthaven. De
populairste bestemmingen deze vakantie zijn Londen, Istanbul, Barcelona, Dubai
en Milaan.
|
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
25/11/24
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
|
25/11/24
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
|
25/11/24
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
|
25/11/24
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
|
22/11/24
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
|
22/11/24
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|