Geplaatst op: 22-02-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Domino's Pizza gaat complete keten verduurzamen

Domino's Pizza gaat complete keten verduurzamen
Afbeelding van Igor Ovsyannykov via Pixabay

Domino's Pizza Enterprises heeft een strategische samenwerking aangekondigd met ImpactBuying, de in Nederland gevestigde B-Corporation gespecialiseerd in het ondersteunen van bedrijven wereldwijd bij het opzetten van duurzame toeleveringsketens.

Domino's Pizza Enterprises Ltd is de grootste masterfranchisenemer buiten de VS en heeft de exclusieve masterfranchiserechten voor het merk Domino's en het netwerk in Australië, Nieuw-Zeeland, België, Frankrijk, Nederland, Japan, Duitsland, Luxemburg, Taiwan, Maleisië, Singapore en Cambodja.

Op weg naar Net Zero

Domino’s heeft zich gecommitteerd aan het bereiken van Net Zero in 2050, met een tussentijdse doelstelling om de uitstoot van broeikasgassen met 65% te verminderen per verkocht product in 2030 ten opzichte van 2020. Het bedrijf streeft er ook naar om ontbossing in zijn toeleveringsketen te stoppen tegen 2025. Eerder lanceerde het bedrijf Domino's Dairy Initiative om zuivelproductie op een ethische en duurzame manier te stimuleren.

"We geloven dat we door onze krachten te bundelen met ImpactBuying een stap dichter zijn bij het bereiken van een ‘better slice’ voor iedereen die betrokken is bij onze toeleveringsketen, door verbeterde traceerbaarheid van boerderij tot winkel", zegt Marika Stegmeijer, Group Chief ESG Officer bij Domino's.

Samenwerking met ImpactBuying volgende stap

De samenwerking met ImpactBuying is een belangrijke volgende stap voor Domino's in de inspanningen op het gebied van verantwoord inkopen. ImpactBuying BV helpt retailers uit de FMCG (fast moving consumer goods) hun productieketens duurzaam en rechtvaardig te maken, door middel van ketentransparantie en het nemen van inkoopbeslissingen die een positieve impact hebben op de wereld. Met een sterke focus op de wereldwijde voedingssector is ImpactBuying goed gepositioneerd om Domino's te ondersteunen bij het behalen van haar duurzaamheidsdoelstellingen.

"We zijn vereerd om als B-Corp uit Alkmaar te mogen werken voor het grootste pizzabedrijf ter wereld en Domino's te ondersteunen in hun reis naar duurzame pizza's. Wij brengen zekerheid in plaats van aannames over producten claims en toeleveringsketens en dit is precies wat Domino's nodig heeft om hun ambitieuze doelen te bereiken," zegt Leontien Hasselman-Plugge, CEO van ImpactBuying.

ImpactBuying BV helpt retailers uit de FMCG (fast moving consumer goods) hun productieketens duurzaam en rechtvaardig te maken, door middel van ketentransparantie en het nemen van inkoopbeslissingen die een positieve impact hebben op de wereld.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants, duurzaamheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...