Geplaatst op: 17-05-2024
Auteur: Marc Gerlings

Touroperator TUI zet campagne op met 10 influencers

Touroperator TUI zet campagne op met 10 influencers
Campagnebeeld voor de werving van de 10 influencers. Foto: TUI.
Vandaag start TUI een campagne waarin de reisorganisatie op zoek gaat naar 10 TUInfluencers. Dat zijn niet de gebruikelijke influencers met veel volgers en een groot bereik op social media, maar TUI fans die graag op vakantie gaan en anderen daarvan laten meegenieten. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau The Family uit Amsterdam.

Om in aanmerking te komen, hoeven kandidaten alleen maar een video of foto via Instagram te delen waarin ze aangeven dat ze deze zomer TUInfluencer willen worden en waarom. 

Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support bij TUI België en Nederland: "TUI wil droomvakanties voor iedereen bereikbaar maken. En aangezien mensen toch al heel veel delen vanaf hun vakantieadres, dachten we: waarom zouden ze geen influencer voor ons worden? Dan kunnen ze dezelfde content delen, alleen met de merknaam TUI erbij én krijgen ze de reis gratis.” 

Het bijzondere nieuws aan de opzet: iedereen komt in aanmerking. Kandidaten hoeven dus niet veel volgers of een groot bereik te hebben.

Uit alle inzendingen selecteert de reisorganisatie vervolgens de 10 beste posts; 5 uit Nederland en 5 uit België. De geselecteerde TUInfluencers winnen een geheel verzorgde reis van 7 nachten in één van de TUI BLUE of TUI MAGIC LIFE hotels. Verblijf is op basis van een tweepersoonskamer, dus een tweede persoon mag mee op reis.

Reclame maken

Als tegenprestatie wordt van de TUInfluencers verwacht dat ze zich ook echt als influencer gaan gedragen. Dat betekent dat ze voor hun vakantie en vanaf hun vakantieadres content delen om zo het last minute aanbod van TUI onder de aandacht te brengen. Daarnaast moeten ze reclame maken voor TUI door melding te maken van de Last Minutes in hun voicemailboodschap of hun out of office reply.

De actie start vandaag, vrijdag 17 mei. Aanmelden kan tot en met maandag 10 juni. In de daaropvolgende week worden de winnaars bekend gemaakt. Meer informatie over de actie en alle voorwaarden is te vinden op tui.nl/tuinfluencers. De gekozen TUInfluencers krijgen vooraf een duidelijke briefing zodat de content die ze maken voldoet aan de geldende richtlijnen voor reclame op social media. 
Trefwoorden: touroperator, reclame, campagne, influencer, TUI

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

18/09/24
Exclusief voor leden
H'ART Museum en 750 jaar Amsterdam
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
17/09/24
Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
17/09/24
Exclusief voor leden
Fall towns
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.
16/09/24
Bieb motor voor veel kleine evenementen en activiteiten
De bieb blijkt een motor in kleine evenementen in de buurt. Daarmee is het goed voor veel recreatieve activiteiten. In 2023 organiseerden de openbare bibliotheken 32 procent meer activiteiten dan een jaar eerder.
16/09/24
Exclusief voor leden
Kossmanndejong levert immersieve tentoonstelling op Boerenoorlog
In het Engelse Cornwall heeft Amsterdams ontwerpbureau Kossmanndejong een immersieve, multimediale tentoonstelling gemaakt over de weerstand en strijd van een unieke historische gebeurtenis. Het vertelt het verhaal van de Tweede Anglo-Boerenoorlog (1899-1902) in Zuid-Afrika en de Britse concentratiekampen, waarbij het activisme van Emily Hobhouse centraal staat.
16/09/24
Exclusief voor leden
VakantieVeilingen van Talpa naar House of Tickets
Megaster Robbie Williams wordt Feel-Good-Ambassadeur van het nieuwe cruiseschip Mein Schiff Relax. TUI Cruises gaat een meerjarig partnerschap aan met de bekende artiest voor Mein Schiff.
16/09/24
Exclusief voor leden
Robbie Williams wordt ambassadeur bij TUI Mein Schiff Relax
Megaster Robbie Williams wordt Feel-Good-Ambassadeur van het nieuwe cruiseschip Mein Schiff Relax. TUI Cruises gaat een meerjarig partnerschap aan met de bekende artiest voor Mein Schiff.
13/09/24
Nooit eerder zo snel vloer Recreatie Vakbeurs volgeboekt
Over twee maanden vindt de 22e editie van Recreatie Vakbeurs plaats op 12, 13 en 14 november 2024. De beursorganisatie is trots op een nieuw record, de beursvloer is volledig volgeboekt. Nooit eerder is dit vakevenement zo snel volgeboekt geweest.

||| Agenda |||

23/09/24
23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
27/09/24
27/09/24 t/m 27-09-24: Masterclass voor Startende Reisorganisaties
De VvKR organiseert op vrijdag 27 september in Nieuwegein de zesde Masterclass voor Startende Reisor...
01/10/24
01/10/24 t/m 01-10-24: De Legacy van Themajaren
Op dinsdag 1 oktober organiseert Netwerk Citymarketing Nederland de bijeenkomst ‘Legacy van themaj...
02/10/24
02/10/24 t/m 02-10-24: Duurzaamheidscongres Kampeerbranche
ANWB, BOVAG, HISWA-RECRON, Kampeer & Caravan Industrie (KCI), Kampeer & Caravan Jaarbeurs (K...