Geplaatst op: 17-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

VVV en Ondernemersvereniging ontwikkelen spannende kinderspeurtocht

VVV en Ondernemersvereniging ontwikkelen spannende kinderspeurtocht

VVV Waterland van Friesland en de ondernemersvereniging van Heeg (OVH2000) hebben een spannende kinderspeurtocht ontwikkeld die kinderen op een avontuurlijke manier kennis laat maken met het historische watersportdorp Heeg. De speurtocht, genaamd ‘Juwelen zoeken in Heeg’, voert langs markante plekken in het dorp, zoals de palingaak, de Bûterhoeke en het Hooischippershuis.

Door de route op de schatkaart te volgen en negentien vragen te beantwoorden, kunnen kinderen de juwelencode kraken. De ‘juwelen’ van Heeg zijn de bijzondere plekken en leuke weetjes van het dorp. Wie de code kraakt, ontvangt een ‘juweelzoekdiploma’ en een juweeltje bij het bezoekerscentrum en VVV van Heeg.

De speurtocht begint in het interactieve bezoekerscentrum van Heeg en is zowel leuk voor kinderen als hun ouders. De speurtocht is verkrijgbaar bij het bezoekerscentrum en VVV aan de Harinxmastrjitte 36 in Heeg en online via de webshop van VVV Waterland van Friesland. De prijs bedraagt vier euro. De opbrengst wordt deels gebruikt om de speurtocht actueel te houden en de deelnemende kinderen een klein, duurzaam edelsteentje te geven. Het andere deel van de opbrengst is bestemd voor het onderhoud van het bezoekerscentrum in Heeg.

Trefwoorden: dmo, dagrecreatie, activiteiten, kinderen, kinderactiviteiten, Friesland, Heeg

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.
12/12/25
KLM wil dat vliegbelasting wordt geïnvesteerd in SAF
KLM steunt de oproep van het vandaag verschenen Wennink-rapport dat gericht is op het sterker maken van de Nederlandse economie in de komende tien jaar, ‘De route naar toekomstige welvaart’ dat de overheid investeert in een nationaal SAF-fonds. KLM ziet het als kans om meer duurzaam vliegen mogelijk te maken. Het vraagt zelfs om de opbrengsten van de vliegbelasting te investeren in SAF.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...