Geplaatst op: 10-12-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid

De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Dit ambachtelijke broodje, gemaakt van volledig lokale en natuurlijke ingrediënten, is meer dan alleen een lunch. Het staat symbool voor duurzaamheid, lokale samenwerking en de unieke smaken van de regio.

Tijdens een feestelijke lancering overhandigden Robbert Schuurmans (directeur van RBT Heuvelrug & Vallei) en Eric van Veluwen (directeur van Antropia) het eerste broodje aan burgemeester Frits Naafs. Met het motto ‘Samen eten we de Utrechtse Heuvelrug mooier’ willen initiatiefnemers ondernemers uit de zakelijke gastvrijheidssector stimuleren om gezond eten uit de korte keten te promoten en lokale producenten te ondersteunen. Het broodje Utrechtse Heuvelrug is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug. De samenstelling en de herkomst van de producten staan online. 

Een broodje met impact

Robbert Schuurmans, directeur RBT Heuvelrug & Vallei: "Iedere dag komen er vele bedrijven en organisaties met hun mensen, klanten en relaties naar de Utrechtse Heuvelrug voor congressen, vergaderingen, workshops en trainingen. Dit broodje is een perfecte manier om zakelijke bezoekers te laten kennismaken met de unieke smaken van de Utrechtse Heuvelrug. Naast een culinaire beleving draagt het ook bij aan duurzaamheid en het versterken van de regionale economie. We hopen dat ondernemers dit initiatief massaal omarmen.” Eric van Veluwen benadrukt het belang van gezond en duurzaam voedsel. "Het broodje Utrechtse Heuvelrug biedt ondernemers een onderscheidend concept dat bijdraagt aan hun duurzame doelstellingen en de ondersteuning van lokale agrariërs."

Meer dan een broodje

De lancering van het broodje markeert het begin van een meerjarige samenwerking tussen RBT Heuvelrug & Vallei en Antropia. De komende jaren wordt er hard gewerkt aan het sluiten van concrete afspraken tussen voedselproducenten, bedrijven en vergader- en congreslocaties. Ondernemers en organisaties worden dan ook van harte uitgenodigd om zich aan te sluiten bij dit inspirerende project.

BroodjeUtrechtseHeuvelrug

Vanaf januari 2025 kunnen zowel vleesliefhebbers als vegetariërs genieten van de verschillende varianten van het broodje Utrechtse Heuvelrug (of de losse ingredienten), te bestellen via De Lokalist. Met dit initiatief wordt de Utrechtse Heuvelrug niet alleen smakelijker, maar ook duurzamer. 

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, lunch, duurzaam, lokaal, eerlijk

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

12/12/24
25% Nederland boekt 75% van de vliegtickets
Een kwart van de inwoners van Nederland maakt het merendeel van alle vliegreizen (75%). Dat blijkt uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) naar het vlieggedrag van Nederlanders tussen september 2023 en augustus 2024.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
10/12/24
Exclusief voor leden
Arriva neemt afscheid van busvervoer in Friesland
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...