Geplaatst op: 23-01-2025
Auteur: Redactie
NRIT

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân

Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen. Merk Fryslân richtte zich al op de zakelijke markt met het merk Meet in Friesland en voegt nu ook FCP toe aan haar portfolio. Samen willen ze Friesland positioneren als koploper in sectoren zoals watertechnologie, duurzame landbouw, circulariteit en maritieme technologie.

Friesland biedt meer dan alleen een fijne plek om te wonen, werken en studeren. Met een sterke kennisinfrastructuur en innovatieve oplossingen die zowel lokaal als wereldwijd impact hebben, willen Friesland Convention Partners en Meet in Friesland het imago van Friesland als dynamische en toekomstgerichte regio versterken.

Innovatie en duurzaamheid centraal

De focus ligt op het aantrekken van zakelijk toerisme, met speciale aandacht voor kenniscongressen die aansluiten op de sterke sectoren van de provincie. Voorbeelden hiervan zijn evenementen gericht op watertechnologie, circulaire economie en duurzame landbouw. Door nauwe samenwerking met lokale ambassadeurs, eventlocaties en leveranciers, positioneert Friesland zich als een vooraanstaande congresbestemming waar duurzaamheid en innovatie hand in hand gaan.

Een goed voorbeeld is de Nationale Conferentie Circulaire Economie, die in maart 2025 in Friesland zal plaatsvinden. Friesland Convention Partners werkte samen met Vereniging Circulair Friesland aan een bidbook, wat doorslaggevend was om dit congres naar de provincie te halen. Zulke congressen versterken niet alleen het imago van Friesland, maar stimuleren ook de brede welvaart in de regio.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, marketing, Friesland, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...