Geplaatst op: 13-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel

Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel
Foto: Taiwan Tourism

Om de veelzijdigheid van Taiwan te delen en bekendheid in alle windrichtingen te vergroten toert Taiwan Tourism Bureau deze zomer door Europa metOh Bear,een enorme heteluchtballon in de vorm van een bruine beer. Ook in Nederland stijgt de beer op en wel tijdens Twente Ballooning in Oldenzaal, Overijsel.


De vliegende mascotte van Taiwan is in het leven geroepen om te fungeren als vriendelijke reisgids voor iedereen die geïnteresseerd is in het bijzondere eiland. Hij deelt graag alles wat hij weet over het hart van Azië, zoals Taiwan Toourism het eiland ook noemt; van eeuwenoude tradities en culturen tot de nieuwste hightech snufjes en ontwikkelingen.

Dat Taiwan Tourism Bureau ervoor kiest om juist op deze manier voet aan grond te zetten in Europa is niet geheel onverwacht; het Aziatische eiland is namelijk groot fan vanballooning. Jaarlijks wordt er in de oostelijk gelegen stad Taitung het Taiwan International Hot Air Balloon Festival georganiseerd. Een enorm event waar ’s werelds meest beroemde luchtballonnen aan deelnemen en waar sinds de eerste editie in 2011 al meer dan 4.6 miljoen bezoekers op af zijn gekomen. Gasten kijken hun ogen uit bij de vele vliegshows, ballonvaarten en concerten. Er worden hier zelfs huwelijkceremonies voltrokken in de lucht. Natuurlijk laat de Oh Bear ballon ook hier zijn gezicht zien.

Twente Ballooning 2019
Tijdens de 27eeditie van Twente Ballooning, die dit jaar plaatsvindt van 21 t/m 24 augustus, gaan er dagelijks wel 35 heteluchtballons en meerdere zogeheten Special Forms de lucht in.

Wanneer je het spektakel vanaf de grond wil aanschouwen kost een entreeticket slechts €5,-, kinderen tot zes jaar mogen gratis het terrein betreden. Ben je een echte waaghals? Dan kun je voor €170,- aan boord stappen van een van de deelnemende ballonnen. Voor meer informatie en het bestellen van kaarten zie de website van het event.
Trefwoorden: ballon, marketing, toerisme, Taiwan, evvenement

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...