ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab
ANWB Reizen heeft zich aangesloten bij het Travel Impact Lab. Travel Impact Lab is blij met haar nieuwste partner ANWB Reizen, met haar reisorganisaties FOX Verre Reizen van ANWB, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen. Travel Impact Lab heeft de missie om te zorgen dat de reisbranche innoveert. Zo kunnen reisorganisaties meebewegen met snel veranderde markt, technische ontwikkelingen en natuurlijk de behoefte van de klant.
ANWB aan de slag met innovatie
ANWB Reizen wil aan de slag met innovatie. Door de samenwerking met Travel Impact Lab vergroot zij haar kennis op het gebied van efficiënt innoveren en nemen zij deel aan het innovatieprogramma. Ze leren op die manier ook veel startups in de reisbranche kennen om strategische partnerships mee te sluiten.
Marjon Kaper, directeur ANWB Reizen: ‘Ik geloof in allerlei manieren van samenwerken, zelfs met de concurrent. De reisindustrie is toe aan vernieuwing. Samenwerken helpt ons allemaal verder. En we moeten nog zoveel! Met name op het gebied van duurzaamheid. Laten we het dan zo veel mogelijk samen doen en zo meer bereiken." Eelke Pollé van Travel Impact Lab: ‘Ik geloof dat ANWB Reizen als partner van toegevoegde is voor ons huidige ecosysteem van reisorganisaties en startups. Ze hebben een grote achterban, veel kennis en potentie om het verschil te kunnen maken."
Veel innovaties mislukken door gebrek aan kennis
Travel Impact Lab weet uit ervaring dat 95% van corporate innovaties mislukt, omdat de bedrijven niet over de juiste innovatiekennis en -tools beschikken en nodeloos veel geld en tijd spenderen aan ideeën waar geen markt voor blijkt te zijn. Travel Impact Lab helpt bedrijven om de juiste middelen, manier van denken en vaardigheden te ontwikkelen. Naast ANWB Reizen zijn onder andere ook Transavia, Riksja Travel, SNP Natuurreizen en Airtrade partner van Travel Impact Lab.
De reissector groeit sterk en is een belangrijke werkgever; maar liefst 10% van de banen wereldwijd zijn te vinden in de reissector. De banen in het toerisme hebben hierdoor zelfs de kracht om rijkdom opnieuw te verdelen, doordat vrouwen en jongeren hierin makkelijker aan het werk komen. Bovendien is het zo dat mensen uit rijkere landen op vakantie gaan naar verre en armere landen, waar ze hun geld besteden. Het is dus belangrijk om het reizen duurzamer te maken, zodat mensen over 20 jaar ook nog steeds op reis gaan.
Topics:Reis & vervoer
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, duurzaam toerisme, innovatie