Store
Store

Toolkit for Design Research & Interventions

Toolkit for Design Research & Interventions

Deze Toolkit for Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18 innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt geïntroduceerd.

De Toolkit is bestemd voor iedereen die is geïnteresseerd in een collaboratieve aanpak die moet leiden tot verandering. In het boekje wordt elke tool kernachtig omschreven en met een QR-code krijgen de lezers toegang tot een videoclip waar elke methode in een echte case wordt toegepast.

De Toolkit is een laagdrempelige ‘how-to-do’ gids voor elke ontwerper, beleidsmaker, onderzoeker, marketeer of strateeg die weg wil van de enquêtes en nieuwsgierig is naar alternatieve methoden om toekomstbestendige en duurzame belevingen te bouwen.

Het boekje is oorspronkelijk gemaakt voor en door studenten en docenten van NHTV, maar is dermate interessant voor de markt dat NRIT Media deze via haar webshop aan de branche beschikbaar stelt.

Het boekje is direct uit voorraad leverbaar voor € 9,95 (excl. btw, verzend en administratiekosten).

Overzicht Tools

1.     The ACTIVE Model

2.     Gameplan

3.     Appreciative Inquiry

4.     Business Origami

5.     Cultural Probes

6.     DNA Dive

7.     Graffiti Wall

8.     Leisure Design Lab

9.     Locality Mapping

10.  Mobile Interviewing

11.  Photovoice

12.  Prototyping

13.  Scenario Study

14.  Stakeholder Mapping

15.  Timeline Analysis

16.  Trend Canvas

17.  Visitor Journey

18.  World Café

9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

01/06/24
Exclusief voor leden
Podcast groeit door naar Leisuretalk.nl
De podcast over toerisme, recreatie en vrije tijd, gehost door Richard Otten en Merlijn Pietersma gaat vanaf 1 juni 2024 verder onder een nieuwe naam: Leisuretalk.nl.
31/05/24
Exclusief voor leden
Strategische alliantie voor agrotoerisme in Limburg
De Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), Limburg Marketing en Coöperatie Platform Agrotoerisme vormen per 1 juni een strategische alliantie voor agrotoerisme.
31/05/24
Exclusief voor leden
Handreiking vanuit Natuurinclusief ontwikkeld
Groen in en om de stad is belangrijk voor het welzijn en de gezondheid van mensen en dieren. Gemeenten en provincies hebben assistentie nodig om beleid voor extra groen te maken. Daarom hebben minister De Jonge van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en minister Van der Wal voor Natuur en Stikstof een handreiking Groen in en om de Stad gepubliceerd.
31/05/24
Samen op reis…
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, hebben wij veel leuke dingen gedaan, maar dit!
31/05/24
Exclusief voor leden
Corendon houdt sales acties voor 1 jarig By June
By June, het reismerk van touroperator Corendon viert op 21 juni haar eerste verjaardag. Ter ere van deze gelegenheid wordt de hele maand juni gevierd met diverse winacties van merkambassadeurs op de socialmediakanalen en met verrassingen.
31/05/24
Riksja Travel investeert 725.000 euro in elektrisch vliegen en rijden
Om de overgang naar duurzaam reizen te versnellen, investeert Riksja Travel 725.000 euro in elektrische vliegtuigen en elektrische campers. Oprichter Appelman gelooft dat elektrisch vliegen voor korte afstanden binnen enkele jaren een realiteit is.
31/05/24
Lustrum voor familiefestival Wortelpop van Beerze Bulten met Kinderen voor Kinderen
Vakantiepark De Beerze Bulten zet het familiefestival Wortelpop weer op het programma. Het festival is uniek omdat het zich richt op families met kinderen. Dit jaar treden Kinderen voor Kinderen op.
31/05/24
Wat is het leukste terras aan het water in Rivierenland?
DMO Stichting Bureau Toerisme, actief in het rivierengebied, kondigt de verkiezing 'Het leukste terras aan het water’ aan. Al veertien terrassen zijn voorgedragen. Het publiek kan stemmen en nog andere terrassen voordragen.