Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes
De eerste ontbijtsessie van NRIT Media en CELTH over nieuwe digitale marketing strategieën voor de toeristisch-recreatieve sector was een groot succes. Op een vroege donderdagmorgen lieten ruim 30 professionals zich in Hoevelaken onder het genot van een lekker ontbijt bijpraten door Peter Sprenger van Techonomy die inging op de verschuiving van massamarketing naar gepersonaliseerde marketing en Corné Dijkmans van CELTH die het effect van social media op de reputatie van bedrijven belichtte.
Volgens Dijkmans heeft online engagement een positief effect
op de bedrijfsreputatie, gaan klanten de social mediakanalen van een bedrijf
eerder volgen en is het reputatie verhogend effect vooral sterk bij
niet-klanten. Dijkmans had voor de aanwezigen veel tips en checklists voor het
implementeren van een goede social media strategie waarbij vooral de menselijke
toon en je echt verdiepen in de klant essentieel is. Lees hier het verslag van zijn presentatie Engage!.
Als je in business wilt blijven, moet je volgens Sprenger mee in de nieuwe digitale marketing waar je jezelf richt op de kleinst mogelijke entiteit en dat is de individuele consument. Je moet de klant centraal stellen, weten wat ze hebben gedaan, wat ze nu doen, wat ze willen, en op basis daarvan relevante content presenteren. We zitten volgens Sprenger in een transitie van statische naar dynamische data en van CRM naar een Customer Data Platform waarbij je alles van je klant weet en je realtime data kunt omzetten naar goed getimede relevante content op de diverse touchpoints met de klant. Lees hier het verslag van zijn presentatie Hoe Marketing personaliseert!.
Belangstelling voor tweede editie?
Omdat veel vakgenoten niet in de gelegenheid waren deze bijeenkomst om agenda technische redenen bij te wonen wordt de sessie in het najaar herhaald. U kunt nu alvast uw interesse kenbaar maken via info@nrit.nl.