Geplaatst op: 04-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

De eerste ontbijtsessie van NRIT Media en CELTH over nieuwe digitale marketing strategieën voor de toeristisch-recreatieve sector was een groot succes. Op een vroege donderdagmorgen lieten ruim 30 professionals zich in Hoevelaken onder het genot van een lekker ontbijt bijpraten door Peter Sprenger van Techonomy die inging op de verschuiving van massamarketing naar gepersonaliseerde marketing en Corné Dijkmans van CELTH die het effect van social media op de reputatie van bedrijven belichtte.


Volgens Dijkmans heeft online engagement een positief effect op de bedrijfsreputatie, gaan klanten de social mediakanalen van een bedrijf eerder volgen en is het reputatie verhogend effect vooral sterk bij niet-klanten. Dijkmans had voor de aanwezigen veel tips en checklists voor het implementeren van een goede social media strategie waarbij vooral de menselijke toon en je echt verdiepen in de klant essentieel is. Lees hier het verslag van zijn presentatie Engage!.


Als je in business wilt blijven, moet je volgens Sprenger mee in de nieuwe digitale marketing waar je jezelf richt op de kleinst mogelijke entiteit en dat is de individuele consument. Je moet de klant centraal stellen, weten wat ze hebben gedaan, wat ze nu doen, wat ze willen, en op basis daarvan relevante content presenteren. We zitten volgens Sprenger in een transitie van statische naar dynamische data en van CRM naar een Customer Data Platform waarbij je alles van je klant weet en je realtime data kunt omzetten naar goed getimede relevante content op de diverse touchpoints met de klant. Lees hier het verslag van zijn presentatie Hoe Marketing personaliseert!.


Belangstelling voor tweede editie?

Omdat veel vakgenoten niet in de gelegenheid waren deze bijeenkomst om agenda technische redenen bij te wonen wordt de sessie in het najaar herhaald. U kunt nu alvast uw interesse kenbaar maken via info@nrit.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, fanbase marketing, 1 op 1 marketing, customer data platform, digitale economie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Succesvol alumni-event MT Tourism
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Vakantiebeurs mikt op zowel b-to-c als b-to-b
De Vakantiebeurs 2025 is vandaag van start gegaan met de Travel Trade Days. De 54ste editie van deze beurs werd geopend door de minister van buitenlandse zaken, Caspar Veldkamp, samen met de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...