Geplaatst op: 07-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

EuroParcs koopt Camping Het Amsterdamse Bos

EuroParcs koopt Camping Het Amsterdamse Bos
EuroParcs heeft Camping Het Amsterdamse Bos gekocht. Het bestaande verblijfsaanbod wordt in de toekomst verrijkt met nieuwe accommodaties. Verder krijgen de centrale voorzieningen een upgrade. Naast gezinnen wil het bedrijf zich op deze echte Amsterdamse camping ook richten op backpackers, vriendengroepen en verenigingen. De camping krijgt ook een nieuwe naam: Cityresort Het Amsterdamse Bos. 

EuroParcs had met EuroParcs Resort Poort van Amsterdam en EuroParcs Resort De Rijp al twee vakantieparken in de omgeving van Amsterdam, maar is nu met Camping Het Amsterdamse Bos ook in de hoofdstad zelf present. "Met Camping Het Amsterdamse Bos hebben we een unieke marktpositie in de regio Amsterdam verkregen”, verklaart directeur Wim Vos. De Amsterdamse camping beschikt over 450 toeristische plaatsen en 228 verhuuraccommodaties.

Oude en nieuwe doelgroepen

De camping ligt middenin het Amsterdamse Bos, het grootste park van Amsterdam dat volop ontspanningsmogelijkheden biedt voor een gezin. Denk aan een spetterbad, een geitenboerderij, een pannenkoekenboerderij met een grote speeltuin en een klimbos. Maar EuroParcs ziet voor de camping een bredere doelgroep: Vos: "Wij richten ons op onder meer backpackers, ander soort toeristen, vriendengroepen en verenigingen. Daar sluit het verblijfsaanbod op aan, want dat is zeer breed. Wat betreft de vakantiewoningen is er de keuze voor chalets in allerlei vormen en groottes: Van tweepersoons eco-lodges, waterlodges en trekkershutten tot vergelijkbare vakantiewoningen voor vier personen en nog grotere trekkershutten, chalets en cottages voor maximaal acht personen. Maar Camping Het Amsterdamse Bos heeft ook camper- en caravanplaatsen en plekken waar je met een tent kunt verblijven.” 

Vernieuwing

EuroParcs gaat dit verblijfsaanbod verder verrijken met nieuwe accommodaties. "Hoeveel dat er worden en hoe deze vakantiewoningen qua omvang eruit gaan zien, daarover zijn wij in gesprek met de gemeente”, aldus Vos.  "Wij willen voor nieuw elan zorgen zonder aan bestaande waarden te tornen. Dit houdt in dat wij ten eerste de bestaande gast centraal stellen en ook met hem of haar in gesprek gaan om een vertrouwensband op te bouwen. Daarnaast blijven de natuurwaarden bij dit unieke resort uiteraard centraal staan.

”EuroParcs is voornemens het faciliteiten- en voorzieningenniveau verder op te krikken. "Wij zijn bezig de mogelijkheden daartoe te onderzoeken”, aldus Vos. "We willen  in de wintermaanden gaan doorpakken.  Vervolgens wordt de naam van de camping in het voorjaar veranderd naar Cityresort Het Amsterdamse Bos. ”    
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, vakantieparken, bungalowparken, noord-hollend, amsterdam

CELTH





||| Nieuws |||

17/02/25
Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory
Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.
17/02/25
Living Lab voor toekomstbestendig Brabant
Zes grote onderwijsinstellingen, waaronder Avans, Yonder, Yuverta, De Rooi Pannen, Tilburg University en Breda University of Applied Sciences (BUas), hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend met Van Gogh Homeland. Tegelijkertijd werd Bert Smit benoemd tot bijzonder lector Van Gogh Homeland.
17/02/25
Exclusief voor leden
CNV int ruim 1,4 miljoen euro aan nabetalingen voor uitzendkrachten
Vakbond CNV opent vandaag een meldpunt, waar uitzendkrachten met vragen terecht kunnen over nabetali...
17/02/25
Waarom steeds meer mensen kiezen voor een bromfiets in de stad
Misschien is het je al eens een keer opgevallen. De bromfiets wint vandaag de dag steeds meer terrei...
16/02/25
Exclusief voor leden
Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
16/02/25
Exclusief voor leden
Veel Nederlanders naar Denemarken op vakantie
Denemarken heeft weer een topjaar achter de rug. Nederlandse toeristen hadden daar een belangrijk aandeel in.
16/02/25
Exclusief voor leden
ING verwacht een beter jaar voor de horeca
De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dat verwacht ING maar er zijn ook uitdagingen.
16/02/25
Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's
Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...