Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-12-2016
Auteur: Marc Gerlings

Kwaliteitsprijzen Golden Tulip naar Leiden en Leiderdorp

Kwaliteitsprijzen Golden Tulip naar Leiden en Leiderdorp

Twee Zuid-Hollandse hotels zijn verkozen tot Hotels of the Year 2016 binnen het merk Golden Tulip. Vorig jaar belandde Golden Tulip Leiden Centre nog op de tweede plaats, maar dit jaar is het hotel verkozen tot Golden Tulip Hotel of the Year 2016 in de Benelux. Het nabij gelegen Tulip Inn Leiderdorp mocht de titel Tulip Inn Hotel of the Year 2016 in ontvangst nemen.


Het jaarlijkse bedrijfseigen Quality Assurance programma van Golden Tulip wordt uitgevoerd door het in Londen gevestigde onafhankelijke BDRC (Business Development Research Consultants). De inspectie bestaat uit een zogenaamd ‘Mystery Guest’ verblijf waarbij uitvoerig gecontroleerd wordt op aspecten als hygiëne, gastvrijheid, merkbeleving en milieubewust werken. Golden Tulip Leiden en Tulip Inn Leiderdorp behaalden beide de hoogste gemiddelde score in de Benelux.


Golden Tulip Hotel Central ging er met de tweede plaats vandoor. Dit hotel scoort al jaren achter elkaar een toppositie. Als derde is geëindigd Golden Tulip Amsterdam Riverside. Tulip Inn Leiderdorp liet Tulip Inn Oosterhout op de tweede plek en Tulip Inn Eindhoven Airport (vorig jaar eerste) op de derde plaats achter zich.


Dennis Tuin, General Manager van Golden Tulip Leiden Centre:"Ik zie dit vooral als een teamprestatie, een hotel met zeventig collega’s moet juist bij hen de verantwoordelijkheid leggen. We laten onze medewerkers de nadruk op gastvrijheid leggen maar hierin mogen ze wel helemaal zichzelf zijn. Die authenticiteit scoort heel goed merken we ook aan de online reviews.’’


Dit jaar voor het eerst scoort Tulip Inn Leiderdorp zo hoog in de lijst tot grote blijdschap van Suzanne de Ridder:" We proberen onze gasten altijd zo persoonlijk mogelijk te benaderen en bedenken oplossingen die je niet veel in hotels tegenkomt. Wanneer bijvoorbeeld mensen voor een paar dagen inchecken vraagt onze chef al vanachter de receptie of ze nog speciale wensen hebben. Gasten voelen zich hierdoor bijzonder welkom”.
Topics:Horeca
Trefwoorden: hotel, horeca, kwaliteit, Golden Tulip, award

CELTH



||| Nieuws |||

31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.
28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...